Rapport fra storsamlinga

Se flere hundre bilder fra storsamlinga i Midtstubakken.

Se mange bilder fra storsamlinga

I år er det 10-årsjubileum for NSF Hopps Storsamling, og for andre året på rad er det takket være Konica Minolta vi får samlet over 250 små og store i Norges flotteste helårsannlegg: Midtstua. Til tross for kraftig vind og at solen kom og gikk litt som del selv ønsket ble det en vellykket første dag av årets samling. Konica Minolta og Aftenposten var på besøk, landslaget har gjennomført økter med de spirende "youngsterne" og dagen ble avsluttet med St.Hansaften grilling på sletta. Vi gleder oss til resten av uken og flere uforglemmelige øyeblikk!

Tirsdagen ble avsluttet med besøk fra renndirektør i FIS, Walter Hofer. Han smilte bredt og var imponert over det fantastiske engasjementet og sportsgleden som var å se hvor enn man går i anlegget. Vi hadde også besøk av den nye lederen for hoppkomiteen, Bente-Lill Romøren, som så ut til å være strålende fornøyd. Kveldens begivenhet var et foredrag på Rica Park Hotell holdt av selveste Hofer, der han pratet om hoppsportens fortid, utvikling og fremtid: Det er ingen tvil om at vi er på vei i riktig retning.

Walter Hofer. Her sammen med Bente-Lill Romøren og Clas Brede Bråthen.

På onsdag hadde Sigurd Pettersen hattbarmarkstrening.

Gjennom uka har både herre- og damelandslaget trent utøverne og gitt bort sine beste tips. Solen har vært med oss og gjort smilene rundt om i anlegget, om mulig, bredere. Hoppsporten har blitt dyrket slik vi har lært å dyrke den, med glede og iver hver eneste dag.

Nye vennskap har blitt til mens man har ventet i trappene, gamle vennskap har blitt børstet støv av på sletta. Det har blitt satt strek over gamle rekorder og skihopping er kanskje enda morsommere enn det det var for en uke siden?  Vi håper alle forlot Midtstua med ny kunnskap og hoppglede i baggen.

Flere tusen hopp har blitt gjennomført av de 230 deltagerne som i år bidro til å gjøre den 10ende storsamlingen så bra som det den i år har vært. Vi takker alle som har bidratt og ser frem til 10 nye år med samlinger og uforglemmelige øyeblikk, fordi det er spesielt å være med på å bygge verdens viktigste hoppnasjon."

"Årets storsamling er over. Deltakere, foreldre, landslag, støtteapparat og trenere har forlatt Midtstulia for i år. Noen kommer sikkert tilbake i løpet av sesongen, men det er hele 365 dager igjen til alle møtes på nytt. Fordi det har blitt en tradisjon å stå sammen som hoppnasjon og skape uforglemmelige øyeblikk i den første uken av skoleferien.

NTB Scanpix