Alexander Stöckl og Bjørn Einar Romøren (NTB Scanpix)

Planica

Bardal nummer to fredag og søndag. Gledelig avslutning på sesongen for nordmennene.

Resultater fra Planica på fisski.com

Søndag: Anders Bardal hoppet inn til tredjeplass i avslutningsrennet i verdenscupen, og endte på fjerdeplass sammenlagt i verdenscupen. Det ble en gledelig avslutning på sesongen for nordmennene. Andreas Stjernen leverte sesongbeste med 7. plass, og Anders Fannemel ble nummer 11. Bjørn Einar Romøren avsluttet karrieren med 16. plass.

Lørdag: Stjernen, Hilde, Fannemel og Bardal hoppet inn til tredjeplass i lagkonkurransen. Østerrike vant foran Polen.
Line Jahr tangerte karrierebeste med fjerdeplass i kvinnenes avslutningsrenn i verdenscupen. Maren Lundby ble nummer ni. Lundby endte på en fin 7.plass i verdenscupen sammenlagt.

Fredag: Anders Bardal inn til knallsterk annenplass, 0,3 poeng bak seieren.Sterk laginnsats. Andreas Stjernen nummer 10, Anders Fannemel nummer 12 og Tom Hilde nummer 19.

Norges Skiforbund har tatt ut ni hoppere til verdenscupavslutninga i slovenske Planica.
Det er seks menn og tre kvinner i den norske troppen.

Det skal hoppes i HS 139-bakken ettersom skiflygingsbakken er under ombygging. Det er to individuelle renn for mennene i tillegg til en lagkonkurranse, mens kvinnene har ett renn lørdag.

Disse stiller i Planica:
Anders Bardal, Steinkjer Skiklubb/Trønderhopp