Imponerende NM i Mo i Rana

Det var vel ikke mange som trodde det skulle bli noe av NM i Mo i Rana, men et imponerende arbeid av arrangøren, sørget for at det ble en veldig bra hopphelg!

Det står enorm respekt av det arbeidet som ble lagt ned i Fageråsbakken for å få i stand hopprennene i helgen. Tilbakemeldingene fra utøvere, ledere og trenere er entydig positiv, og man er ekstremt imponert over mannskapet som har jobbet natt og dag for å få til dette!

På vegne av NSF hopp: Vi bøyer oss i hatten!

Oslo jr Norgesmestere i laghopp

I søndagens lagkonkurranse var det Oslo som stakk av med seieren. Brødrene Jarl og Harald Riiber (Heming og Kollenhopp) og Phillip Sjøen , Bækkelaget og Kollenhopp var deltagerne fra Oslo.

På 2. plass kom Akershus. Hans Petter Bergquist, Aurskog/Finstadbru og Kollenhopp, Halvor Egner Granerud, Asker Skiklubb og Kollenhopp og Lars Brodshaug Berger, Eidsvold Værks Skiklub, NTG Lillehammerhopp.

Bronseplassen tok Buskerud med Mats Søhagen Berggaard, Ringkollen Skiklubb og Flying Team Vikersund, Joachim Bjøreng, Røykenhopp og Flying Team Vikersund samt Daniel Andre Tande, Kongsberg IF og FLying Team Vikersund.

Phillip Sjøen jr Norgesmester liten bakke

Phillip Sjøen, Bækkelaget og Kollenhopp, sto til slutt igjen som vinner i rennet. Med hopp på henholdsvis 95,5 og 96m og 254,5 poeng, vant han foran Halvor Egner Granerud, Asker SK og Kollenhopp. På delt tredjeplass kom Daniel Andre Tande, Kongsberg IF og Flying Team Vikersund, og Rishi Vellupillai, Liabygda og NTG Lillehammerhopp.

Karoline Røstad Jr Norgesmester liten bakke

Karoline Røstad vant jenteklassen 12,5 poeng foran Marthe Skinnes. Det var dessverre få jenter til start, men det kræsjet med Falun. Vi vet at det kommer mange jenter bak, og det blir spennende å følge videre.

NTB Scanpix