Forfang på 2. plass COC rena

Forfang ble beste nordmann på 2. plass i kveldens renn på Rena i K99. I morgen og søndag er det storbakken sin tur.

Etter den skuffende diskvalifikasjonen på Lillehammer, så er det godt å se at Forfang er i godt slag. Han overbeviste stort i kveldens renn, og fikk en strålende 2.plass.

Når det gjelder de andre nordmennene, var det ganske tett mellom de 3 neste. Kenneth Gangnes ble nr 8, Tom Hilde 9 og Phillip Sjøen nr 10. Halvor Granerud leverte karrierebeste med 13. plass!

Espen Enger Halvorsen ble nr 23, Ole Marius Ingvaldsen 24, Kim Rene Elverum Sorsell, 28. Anders Jacobsen.

Det er nye sjanser i morgen, og da er det storbakken som står for tur.

Resultater K99 fredag kveld

Tidligere sak:

Det er et sterkt COC felt i Rena denne helgen. Mange nasjoner stiller med meget sterke lag, i håp om å skaffe seg en ekstra kvoteplass til hoppuka.

Phillip Sjøen gjør sin første konkurranse etter fallet i Klingenthal, og det blir meget spennende å se hvordan han vil hoppe i helgen. Det er store forventninger knyttet til han fra media (og bettingselskaper..), så vi håper han takler dette på den samme imponerende måten som han har gjort hittil.

Anders Jacobsen og Tom Hilde er også ute etter å vise fram god hopping, og vise landslagsledelsen at de burde ha plass på WC laget framover.

Bak dette feltet har vi et "kobbel" med utfordrere som også ønsker å vise seg fram. Kenneth Gangnes og Robert Johansson som begge fikk WC poeng sist helg, samt Johann Andre Forfang står nok i første rekke blant utfordrerne.

Like bak har vi en rutinert gjeng med hoppere. Kim Rene Elverum Sorsell, Ole Marius Ingvaldsen, Fredrik Bjerkeengen, Espen Enger Halvorsen er alle ekstremt motiverte.

Unggutta vil nok også vise at de ikke står med lua i hånda. Sigurd Søberg, Halvor Egner Granerud, Hans Petter Bergquist har alle vist at de er kapable til å hoppe meget bra på ski. Vi gleder oss også til å se debutanten Are Sumstad som i de 2 siste sesongene har vist at han har et meget høyt potensiale.

Vi ønsker alle våre deltagere lykke til.

Programmet er som følger

Fredag (K-99):
Offisiell trening 10.00 (utsatt til 1030)
Prøveomgang 17.00
1. omgang 18.15