Joachim Hauer (NTB Scanpix)

Nizhny Tagil

Norges Skiforbund sender seks hoppere til helgas World Cup-renn i russiske Nizhny Tagil. Søndagens renn starter kl. 14.30. Eurosport sender rennet direkte, NRK 1 fra kl. 16.15.

Både Daniel André Tande og Joachim Hauer får sjansen i World Cup-rennene.

Daniel André Tande. Foto: NTB Scanpix

Anders Jacobsen og Tom Hilde skal blir hjemme for å trene. Begge skal være med i helgas renn i kontinentalcupen på Rena hvor det er renn fredag, lørdag og søndag. Landslagstreneren mener også at Anders Bardal er på vei tilbake til gode gamle takter etter helgas renn på Lillehammer, og at Anders Fannemel har etablert seg stabil i toppen blant verdens beste hoppere (nummer tre i World Cup-sammenlagt).

Phillip Sjøen er også snart tilbake i bakken. Etter planen skal han prøve seg igjen i Lillehammer denne uka. Det er fortsatt usikkert om han hopper helgas renn på Rena.

Siste World Cup-renn foran Hoppuka er i sveitsiske Engelberg 20.-21. desember med kvalifisering 19. desember.

Kvinnene har først World Cup-renn etter jul, men verdenseliten samles til renn i kontinentalcupen på Notodden til helga.

Disse reiser til  Nizhny Tagil
Anders Bardal, Steinkjer Skiklubb
Anders Fannemel, Hornindal IL
Joachim Hauer, Bækkelagets SK/Kollenhopp