Line Jahr (NTB Scanpix)

Fire nye år

Det blir fire nye sponsorår mellom Nammo og Norges Skiforbund Hopp

Nammo og Norges Skiforbund Hopp har signert ny toårsavtale med toårs opsjon. Nammo fortsetter som hovedsponsor for damelandslaget, og utvider samarbeidet med profilering på herrelandslaget i forbindelse med det pågående teknologiprosjektet.

Avtalen med Norges Skiforbund Hopp ble første gang inngått i august 2010 og er todelt.

I den ene delen av avtalen fortsetter Nammo som hovedsponsor for damelandslaget, med et utvidet samarbeid som innebærer profilering på herrelandslaget. Det betyr at Nammo profileres på landslagets konkurranseutstyr. Nammos hensikt var i utgangspunktet å være sponsor for damelandslaget, og bidra til deres satsning fram mot en forventet deltagelse i OL i Sotsji i 2014. Dette engasjementet støttet opp om firmaets fokus på kvinner og prestasjon i tråd med selskapets strategi.

Den andre delen inneholder et teknologiprosjekt som skal øke kunnskapen og forbedre kompetansen rundt aerodynamikk og simulering av hopp i svevfasen. Prosjektet er et samarbeid mellom Nammo, Norges Skiforbund og Olympiatoppen. Prosjektet ledes av Nammo og hadde i utgangspunktet et fireårs perspektiv frem til OL i Sotsji i 2014, men er nå utvidet med to nye år.

Nammo fulgte jentene tett frem mot OL i 2014, og ser at kvinnehopp har store utviklingspotensialer. Det har vært veldig spennende å følge den positive utviklingen av kvinnehopp for begge parter.

Satsningen fra Norges Skiforbund har vist seg å være både profesjonell og målrettet.
- Samarbeidet mellom Nammo og Norges Skiforbund Hopp har vært et vinn-vinn samarbeid. Skiforbundet har hatt stor nytte av teknologiprosjektet og for Nammo har det vært en viktig faktor for den interne kulturbyggingen, sier kommunikasjonsdirektør i Nammo, Sissel Solum,.

Det er gledelig å se at det har blitt en markant økning i interessen for hopp blant unge jenter. Idrettsregistreringen viser en økning fra 200 aktive hoppjenter for fem år siden til 750 registrerte i dag. Dette lover godt for den fremtidige rekrutteringen av jenter til hoppsporten.

NTB Scanpix