Det siste rennet før hoppuka

Det kjempes om plassene til hoppuka, foreløbig det er bare World Cup debutant Johan André Forfang som er klar. Hvem blir de andre seks?

I går ble flere av våre landslagsløpere slått av enda et ukjent navn: Joacim Ødegård Bjøreng. Han vant to renn i FIS-cup på Notodden forrige helg, men har enda ikke debutert i COC (B-World Cup) og er derfor ikke med i regnestykket det om dagen jobbes hardt med: Hoppukeplassene.

”Joacim er en spennende utøver som har hatt formidabel utvikling den siste tiden. Han har en effektiv svevteknikk og viste i helgen avslutningsferdigheter med nedslag som selv Roger Ruud ville vært fornøyd med. Jeg håper han fortsetter på dette sporet. Spesielt hyggelig for alle ildsjelene rundt hoppmiljøet i Røykenhopp som fortjener å få frem en hopper på internasjonalt toppnivå.” Sier sportssjef Clas Brede Bråthen etter lørdagen.

Her kan du lese en sak aftenposten skrev om gårsdagen og Joacim.

Til tross for en halvveis dag i Engelberg i går i World Cup hadde vi alle seks mann med i andre omgang. Både Forfang og Sjøen gjorde en god debut i sirkuset vi benker oss foran TVen for hver helg. Fannemel har fortsatt den gule ledertrøya til tross for sitt dårligste resultat så langt i år og Rune Velta ble vår beste mann på en 10.plass.
Anders Bardal traff ikke like godt i konkurransen som i kvalifiseringen, men vi vet at han har det inne. Daniel André Tande har heller ikke fått det til å stemme helt i Sveits, men vi krysser fingrene for at hele laget tar ut sitt fulle potensiale i konkurransen i dag.

Det er spennende å kjenne på følelsen av at dette er et halvveis resultat, det har jo tross alt ikke vært hverdagskost de siste årene å ha med seg hele laget til andre omgang med flere landslagsløpere hjemme på Norges Cup.

Vi gleder oss!

NTB Scanpix