Sigurd Nymoen Søberg
Sigurd Nymoen Søberg. Foto: COC Rena arrangør

Fem juniorer til COC Lahti

Sigurd Søberg best av de norske i begge konkurransene.

Oppsummering av treneren Henning Stensrud: "Etter første renn i Lahti er vi halvveis fornøyd. Fornøyd med at vi ser at alle har nivået inne og at de ikke blir hoppet i fra hvis de tar ut litt av potensialet sitt. Og det er bra for fremtiden!

Resultatmessig er Søberg (13) solid, det samme er Bergquist (19) som tar sine første poeng. Ole Mathis (68) var bra på trening, Philip (27) ok i rennet men dårlig på trening. Johann (31) bommet litt i rennet, men man kan ikke forvente at det bare skal gå oppover... Nye muligheter i morgen!"

Og det sa han etter det andre rennet: "Da er andre dag i Lahti ferdig. Det endte med en 12.plass til Søberg etter et kjempehopp i andre omgang og en 30.plass til Bergquist som igjen er i finale. De tre andre kom ikke til finalen, men både Sjøen, Nedrejord og Forfang er veldig i nærheten av god hopping. Nå trenger vi en liten juleferie før vi igjen krummer nakken og jobber på videre! Disse gutta har god tid..."

Forhåndssak:

Norges Skiforbund – hopp har tatt ut fem hoppere til COC konkurransene i finske Lahti 20-21 desember 2013.

Etter gode prestasjoner i Continental Cup på Rena og FIS Cup på Notodden forrige helg, er det fem juniorer som tar turen til VM byen av 2001.

Troppen ledet av trenerne Thomas Lobben og Henning Stensrud reiser til Finland på torsdag, hvor det starter med trening på fredag, fulgt av en konkurranse på ettermiddagen. Renn nummer to går på lørdag.

Disse stiller for Norge:

Johann Andre Forfang, Troms Skiklub/Trønderhopp