Nordea ny sponsor for NSF hopp

Norges Skiforbund Hopp har signert en ny sponsoravtale med Nordea

Gjennom sponsoratet med Norges Idrettsforbund og olympiske og paralympiske komite har Nordea som eneste bank i Norge mulighet til å benytte de olympiske ringer og OL utøvere i markedsaktiviteter under OL.

- Denne muligheten ønsker vi å utnytte, og vi ønsker å gjøre det sammen med hopplandslagene i forbindelse med OL i Sochi. Vi synes det er spesielt gøy å være med å støtte hopplandslaget for kvinner. Dette er det første OL noensinne for disse jentene, og det er mye takket være at de i flere år nå har vist godt teamarbeid, utholdenhet, vilje og pågangsmot. Det er verdier som vi i Nordea setter høyt, forteller markedsdirektør i Nordea Bank Norge ASA, Paal Sprakehaug.

Nordea Bank Norge ASA er den norske virksomheten av Nordens største finanskonsern.

Sportssjef Clas Brede Bråthen gleder seg veldig til å komme i gang med samarbeidet.
- Vi er kjempestolte over at Nordens største finanskonsern ønsker å samarbeide med oss. Dette er to organisasjoner som vil ha utvikling, samt skape nye muligheter. Det er også inspirerende å høre at Nordea er opptatt av de samme verdiene som vi i hopp.  Vi ønsker absolutt å vise Nordea at dette samarbeidet skal bli bra og nyttig for begge parter, sier Bråthen.

Med avtalen kan Nordea benytte hopplandslagets utøvere og støtteapparat for egne ansatte og i markedsaktiviteter.
- Vi kan for eksempel tilby treningstips for våre mange sporty ansatte eller kunder. Vi kan også benytte oss av kunnskapen som en toppidrettsutøver har om mål, konkurranseevne og gjennomføringskraft i vårt arbeid med å utvikle Nordea til å bli Europas og Nordens beste bank, forteller Sprakehaug.

Fakta Nordea
www.nordea.no
Nordea er det største finanskonsernet i Nord-Europa med en markedsverdi på rundt EUR 36mrd, en forvaltningskapital på EUR 626 mrd og en ren kjernekapitaldekning på 14.4 prosent. Nordea har en ledende posisjon på bedrifts-, person- og private banking-markedet. Nordea er også den ledende leverandøren av livs- og pensjonsforsikringer i Norden. Med rundt 900 kontorer, kontaktsentre i alle de nordiske landene og en meget konkurransedyktig nettbank har Nordea det største salgsnettet i Norden og Østersjøområdet.

NTB Scanpix