Velkommen til Bendit HL 2016!

Bendit Hovedlandsrenn
 2016 arrangeres i Fauske og Rognan. Langrennsøvelsene vil foregå på Fauske, og hoppøvelsene på Rognan. Vi gleder oss, og ønsker alle velkommen til spennende dager i vakre Nordland.

Antall dager igjen:

Vi legger ut info på hjemmesiden etterhvert som ting blir avklart. Bruk linkene til venstre.

Er det spørsmål, ta kontakt på PostHL2016@hotmail.com

• Når: 26.2 - 28.02.2016

Alle langrennsøvelsene foregår i Klungsetmarka på Fauske og alle hoppøvelsen i Fløybakken på Rognan. Fra Klungsetmarka skianlegg til Fauske sentrum er det 2,5 km.
Fauske ligger ved E6, knappe 5 mil øst for Bodø, 653 km nord for Trondheim og 497 km sør for Tromsø.For å komme deg til Fauske og Rognan kan du reise med tog, bil eller buss. Nærmeste flyplass ligger i Bodø. Kort avstand mellom Bodø, Fauske og Rognan.

Det er ca. 52 km fra Bodø til Fauske, ca 34 km fra Fauske til Sulitjelma (overnattingsmuligheter) og ca. 25 km fra Fauske til Rognan.

Saltenpendelen er et lokaltogtilbud på strekningen Bodø – Fauske – Rognan, med stopp også på Mørkved (ved Høgskolen i Bodø / Politihøgskolen /Bodø vgs) Tverlandet og i Valnesfjord. Toget har flere avganger på hverdager hver vei Rognan- Fauske- Bodø. Saltenpendelen bidrar i høy grad til å binde sammen aksen Bodø – Fauske – Rognan til et felles bo- og arbeidsmarkedsområde.

I tillegg er det flere bussavganger begge veier

Reisetider: • Fauske – Bodø (52 km): 35 min tog (50 i bil) • Fauske – Rognan (25 km): 17 min tog (25 min i bil)