Alle Nyheter

Nyhetsarkiv Hedmark

Livestreaming fra junior-VM

Det er klart for Junior VM i Italia og Norges Skiforbund Freeski har tatt ut seks utøvere. Se mesterskapet direkte.

Idrettsfest på Lillehammer: NM-veka, Norgesleker og SKI NM

I mars inviterer Norges idrettsforbund, Norges Skiforbund og Olympiaparken til idrettsfest på Lillehammer. Hele tre arrangementer går av stabelen samtidig, og bredden i norsk idrett og idrettsglede for alle skal vises fram gjennom NM-veka, Norgesleker og SKI NM.

Premieseremoni Kong HaraldsUngdomsstafett 2024

Kong Haralds Ungdomsstafett - en helg for minneboka!!

Kong Haralds Ungdomsstafett arrangeres årlig, samme helgen som verdenscupen i Holmenkollen og er en stafett som ble gitt i gave til Kongen i forbindelse med hans 80 års dag. Årets stafett ble arrangert lørdag 9. mars og er en mix stafett for gutter og jenter i alderen 15 – 16 år.

Webinar Trenerrollen

Spennende gjester på webinar 18. mars kl. 20-21. Tema er Trenerrollen og prestasjonsutvikling. Astrid, Frode, Chris og Hans Kristian kommer. Kommer du?

Skisprell 2024

Glimt fra Skisprell-arrangementer i vinter

Det har vært en fantastisk vinter med strålende skiforhold og masse skiaktivitet over hele landet. I Hedmark skikrets har det blitt arrangert åtte skisprell-arrangementer. Det er flotte arrangement som det er fullt mulig å ta inspirasjon fra.

Bankett NM Trysil

05.-07. april runder vi nok en gang av årets NOR Freeski Cup-sesong med Norgesmesterskapene i Trysil. Lørdag kveld inviterer vi utøvere med familie, trenere og andre involverte til bankett med middag, underholdning og prisutdeling!

Hvor skal vi reise på sommersamling i uke 31?

Hopp- og kombinertkomiteen har nedsatt en arbeidsgruppe som har startet planleggingen av årets store høydepunkt - sommersamlingen i uke 31. I den anledning ønsker vi tilbakemelding på hvor folk ønsker å dra.

Webinar om Hovedlandsrennet

Marit Bjørgen delte sine erfaringer fra Hovedlandsrennet i godt besøkt webinar. Vær tålmodig, tenk på arbeidsoppgaver og fokuser på det sosiale var blant tipsene fra Marit Bjørgen, Petter Soleng Skinstad og Kristian Bjune Sveen. Se link i saken for opptak av webinaret

Lyst til å delta på Barneskirenn?

NRK søker barn og ungdommer med alle typer og nivåer av funksjonsnedsettelser - som ønsker en unik opplevelse. Du behøver ingen skibakgrunn, men du må ha lyst til å lære deg, eller bli flinkere, til å gå på langrennski, sittende eller stående.

Webinar med Henrik Dønnestad og Tinus Dahl

Henrik Dønnestad delte detaljer om sitt treningsarbeid og veien fra gutteløper i Skien til pallplasser i world-cup. Tinus Dahl gir oss et innblikk i filosofien bak de gode resultatene til Team Elon Oslofjord. Se webinaret i opptak.

Utstyrsordningen 2023

NB!! Søknadsfrist 6. mars. Utstyrsordningen er nå åpen for søknader og vi oppfordrer alle som har kjøpt støtteberettiget utstyr i 2023 til å nytte anledningen til å få dekket noe av kostnaden.

Informasjon NOR Freeski Cupen 2023/2024!

Vi får en del henvendelser i forbindelse med venteliste til årets NOR Freeski Cup og under finner dere en forklaring på årets endringer, samt informasjon om resten av sesongen.

Skisprell 2024 er i gang!

Årets første Skisprell ble gjennomført i Ankerskogen på Hamar denne uka, og det skal gjennomføres 7-8 arrangementer i Hedmark i vinter.

Nytt langrennswebinar

Henrik Dønnestad og Team Elon Oslofjord: Hvordan lykkes vi utenfor lansdagssystemet med relativt begrensede ressurser?

Bestilling av klubbvertvester

Klubbvertvest kan være et fint tiltak for klubben for å inkludere flere og skape trygghet i hvem man kan spørre under klubbens aktiviteter og arrangementer. Nå kan klubber bestille klubbvertvester gjennom skikretsen.

Rekrutteringen til skisporten blomstrer

Det registreres masse skiaktivitet og skileik i ski-Norge etter «tidenes vinter» så langt denne sesongen. Barnas Mini-VM er et av flere flotte rekrutteringstiltak i vinter, og de er i full gang med den første av tre store turnérundene for vinteren.

Aktivitetsområdet er klart

Perfekt eksempel for ski-Norge Aktivitetsområdet på Greveløkka i Hamar er klart til bruk igjen. Dette er samme område som ble benytta til det NRK-sendte Superlørdag for ett år siden.

Opptak webinar rekruttering

Her er opptak av rekrutteringswebinaret under ledelse av skiklubbutviklerne Marianne Myklebust og Ingunn Fossmellem. Her får dere se en presentasjon av ulike konsepter og tiltak for å bygge klubbmiljø, samt styrke klubbens tiltak for å rekruttere inn nye barn og familier til klubben.

Breddesamling fart Kvitfjell

Skikretsen inviterer utøvere U10 og eldre i Oppland Skikrets til breddesamling i Kvitfjell med fokus på fart 6-8. januar. Påmeldingsfrist 3. januar.