Påskehilsen fra Mette

Hei alle skivenner!

Det våres i luften, det nærmer seg påske og da er det vel slik at skisesongen også er på hell. Glemt er snart mangel på snø, for mildt, for kaldt og alle andre utfordringer vi har hatt i vinter. Skal vi ta et kjapt tilbakeblikk har det tross alt vært en vinter med masse god skiaktivitet, og enda er det mye mere som skjer før vi legger bort skia helt for vinteren.

Jeg håper du har fått gjort det du hadde planer om denne vinteren -at du har nådd dine mål, og at du har fått gjort ditt beste med ski på beina. Også håper jeg veldig at det du har gjort denne vinteren gir deg motivasjon til å være med videre – på ditt nivå og slik du ønsker.

I kretsens mange klubber har det vært jobbet utallige timer dugnad så langt i vinter for at alle skal få gjort sin skiaktivitet, uansett hva slags ski du har på beina. Stort sett all den jobben som legges ned er dugnadsjobbing. Jeg skal ikke prøve meg på et regnestykke på hvor mange timer dugnad som legges ned i våre skiklubber gjennom året, men kan enkelt konkludere med at det er veldig mange.  Det gjelder store og små arrangementer, treninger, samlinger, møter og helt sikkert mye mer.

Det største arrangementet vi har hatt lokalt i kretsen nå er junior NM langrenn på Gåsbu i helgen. Tidenes største junior NM med over 1000 deltakere fra hele landet, som fikk gått sine konkurranser i flotte rammer og supre forhold for alle. Jeg er stolt medlem av dugnadsgjengen til VSF, og må bare gratulere med nok et flott mesterskap.
Like viktig er alle andre ting som skjer i kretsen, så folkens – stå på der ute og vær stolt av å være en del av dugnadsgjengen til skifamilien!

HSK har gjennom vinteren vært representert på mange ulike arenaer, og hedmarksutøvere har oppnådd mye – helt fra best i verden og ned til alle de som stiller opp fordi de synes ski er gøy, og når sine mål utfra sine forutsetninger. Og mellom der har vi topp og bredde både lokalt, nasjonalt og internasjonalt.  Det kan vi være stolte av!

Jeg har lyst til å trekke fram idrettens verdier, og lurer på om du kjenner de? Hvis du gjør det – har du noen gang tenkt over hva de betyr for deg? Eller hva skimiljøet, klubben din og kretsen kan gjøre for å sette fokus på idrettens gode verdier? Og hva kan du selv bidra med? Det vi snakker om her er de fire gode verdiene fellesskap, helse, glede og ærlighet. Disse skal ligge i bunnen og danne et godt grunnlag for all den aktiviteten vi gjør.
Hedmark skikrets ønsker å sette fokus på verdiarbeid framover, og har du noen innspill tar jeg gjerne imot de.

Fredag 22. april kl. 1730 er det vårmøte med grenmøter på Terningen i Elverum. Håper du setter av fredagskvelden og møter opp. Der blir mye av grunnlaget for neste sesong lagt, så har du noen meninger er det viktig å møte opp. Dagen etter – lørdag 23. april blir det en spennende fagdag på Terningen. Mere info kommer, så følg med på hjemmesiden og på facebook.

Jeg benytter anledningen til å ønske deg en riktig god påske! Håper du fyller den med alt du har mest lyst til å gjøre med noen dager fri – og det skulle ikke forundre meg om den fylles med skiaktiviteter!

Påskehilsen fra Mette.