Flott KM helg i Tørudbakken

Helga har vært over all forventning, vi er kjempefornøyde!

Etter etteranmeldinger hadde vi 93 påmeldte på lørdag.

Vi fikk føle litt på skikkelig vinter i løpet av dagen, med tett snødrev og vind, men når vi driver med utendørsidrett er det egentlig litt deilig med snø i fjesetJ

Både løpere og støtteapparat fra alle deltakende klubber var godt fornøyd med dagen. Som vanlig gikk dagen raskt og vi var ferdig med premieutdeling kvart over tre.

Dugnadsgjengen tok et par times pause fra fire til seks. Deretter satte vi i gang med forberedelsene til dagens arrangement. Totalt var vi 20 personer som jobbet i bakken lørdag kveld og vi gav oss i halv tolv tida.

Søndag startet med strålende sol og gnistrende føre. Vi hadde 82 deltakere denne dagen som alle fikk kjørt et godt renn før finalene startet etter utslagningsmetoden. Det var de 16 beste guttene og 16 beste jentene som gikk videre fra rennomgangene. Alle var strålende fornøyd i dag også. DNB stilte med to ansatte som var tilstede hele dagen. De hadde med seg diverse giveaways og gav uttrykk for at de syntes det var en hyggelig dag.

Parallellpokalen for kvinner gikk i år til Emma Stavseth, Lillehammer Skiklubb og for menn til Fredrick Skår, Brumunddal Alpin.

Resultater finner du HER

Marianne Frantzen - Brumunddal Alpin