En fantastisk weekend i Nordland.

Vi dro hjem med mange gode plasseringer!

Hedmark reiste til årets hovedlandsrenn med syv egne utøver og en finnmarking vi mer enn gjerne kaller vår :-)

I tillegg trenere, smøreteam og øvrig støtteapparat.

Etter mange timer i bil, på tog, fly og hurtigruta var vi fremme i Rognan. Mange av oss tidlig på morgenen torsdag. Her blir vi møtt av hyggelig personal på Rognan Hotell.

Hoppbakke og skiløype ble inspisert og testet og vi var klare for konkurranse.

Først ut var kombinertkonkurransen. Etter hopprenn i Fløybakken reiste vi til Klungsettmarka skistadion for langrenn. Trolig den tøffeste langrennsløypa kombinertutøverne våre har møtt på lang tid.

Marte Leinan Lund; Tolga IL, tok sølv i jenter 15 etter et solid langrenn. I gutter 15 ble Marius Nordsveen; IL Trysilgutten 4, Halvor Lutnæs; IL Trysilgutten 5 og Morten Aleksander Harkinn; Furnes Skilperforening nr 7.

Finnmarkingen vår Jørgen Oliver Strøm, Alta Il tok sølvmedalje.

Lørdag var det klart for to øvelser. Først spesialhopprenn og så kombicross.

Her ble Marte Leinan Lund nr 4 i jenter 15. I gutter 15 leverer Hedmark en solid laginnsats med delt 6. plass til Marius Nordsveen, 8. plass til Severin Skaret Sagplass; Alvdal IL, 9. plass til Tobias Johansen; Elverum Hopp, 18. plass til Håkon Eggen IL Nansen, 20. plass til Morten Aleksander Harkinn og 22. plass til Halvor Lutnæs.

Jørgen Oliver Strøm vinner sin klasse i gutter 16 år. Her kan det oså nevnes at det var tre kombinertutøvere som tapetserer pallen spesialhopprennet.

Spesialhopprennets 1. omgang i hopprennet dannet utgangspunktet for kombicross. Her tar Marte Leinan Lund en fin 2. plass i jenter 15. I gutter 15 ble det 4. plass på Marius Nordsveen, Halvor Lutnæs nr 6 og Morten Aleksander Harkinn nr 8.

Jørgen Oliver Strøm tok en flott 3. plass i kombicrossen.

I søndagens lagkonkurranse stilte Hedmark med to lag. Hedmark lag 1 besto av Tobias Johansen, Marius Nordsveen og Severin Skaret Sagplass. Disse gutta hoppet seg til en imponerende fjerdeplass. Hedmark lag to besto av Morten Aleksander Harkinn, Halvor Lutnæs og Håkon Eggen.

Marte Leinan Lund og Jørgen Oliver Strøm hoppet på miks lag.

Resultater fra KOMBINERT   Resultater fra HOPP  Resultater fra KOMBICROSS

Det har vært noen fine dager med stort fokus på fellesskap og sosialt samvær. Dette er faktorer som vi setter høyt og mener er viktig for å beholde gleden med idretten.

Hopp og kombinertkomiteene i Hedmark skikrets gratulerer alle utøvere med flotte idrettslige og sosiale prestasjoner.

Neste år er Hovedlandsrennet på hjemmebane og vi benytter anledningen til å ønske Tolga IL lykke til.

Vi gleder oss.