Storlien brødrene som inspiratorer.

Skiglede på Veldre Sag

En liten hoppbakke kan gi skihoppere i verdensklassen!

MjøsSki inviterte søndag ivrige hoppere, både nye og gamle, til den lille bakken de har laget til på Veldre Sag.

MjøsSki ønsker å gjøre noe med det dårlige tilsiget av hopp og kombinert utøvere som klubben de siste årene har hatt.

Vi har i dag kun 5 yngre gutter som er med og hopper i Lierberget sammen med andre klubber fra distriktet. Vi ønsker på sikta og rekrutere flere fra MjøsSki sitt nedfallsområde, inn i det flott anlegget som er i Lierberget sier hopp og kombinertutvalgsleder Øyvind Meland Edvardsen til Ringsaker Blad i dag.

Vi skal arrangere hoppskole neste søndag også, håper at enda flere stiller opp da!

Den første hoppskoledagen møtte det opp ti unger av begge kjønn, de fikk kyndig hjelp av kombinertutøvere Gudmund og Ole Martin Storlien fra MjøsSki og Landslagstrener på kvinnelaget Rune Rebne.

Det var i en slik bakke som dette vi startet også, en god start sier Storlien brødrene tydelig engasjert i sitt arbeid som instruktører.

Skihopping gir en følelse av mestring og beherskelse. Vi ser at ungene setter pris på den følelsen og at de vokser på det !

Rune Rebne hadde også tatt turen til Veldre Sag og er veldig begeistret for tiltaket! Han mener veien å gå er nettopp og spille på ungenes premisser, på lek og glede!

For at ungene skal bli interessert i ski og hopping, er det viktig at både foreldre og klubben fokuserer på at dette skal være gøy. Mestringsglede er et viktig stikkord, send ungene ut i snøen for å leke på ski, skap skiglede!

MjøsSki inviterer igjen til hoppskole på Veldre Sag søndag 8.februar kl 11.00 Her er alle velkommen, ta med deg skisko og hjelm. Hoppski med NNN binding får du lånt på hoppskolen.

Spørsmål kan rettes Øyvind Meland Edvardsen på tlf 995 11 266