Oppdatering KM, Cuper og sesonginformasjon

Oppdatert 18.12.

Langrennskomiteen kan denne sesongen presentere et fornyet tilbud på flere områder.

Mange er allerede godt i gang med rennsesongen og terminlisten gir mye å velge i utover vinteren.

Sjusjøcup vil i år gjelde fra 13 år og oppover og poengreglene er endret. Det blir færre tellende renn og det deles ut ekstrapoeng i finalen på Sjusjøen Skisenter som er allerede 5. mars. Rennprogrammet er bredt og inneholder både langrennscross, motbakkerenn og langdistanse i tillegg til de mer tradisjonelle øvelsene. Les mer om opplegget under meny KM og Cuper i venstremeny.

Sparebanken 1 Hedmark langdistansecup åpner med Veldrerennet i januar og fortsetter med Stenfjellrunden, Trysil Skimaraton og til slutt Morarennet.

Det er som tidligere år lagt opp til fellesopplegg for overnatting på nasjonale renn. Pass på å overholde bestillingsfrister som framgår under beskrivelse av opplegg for hvert enkelt renn! Som en del av fellesopplegget vil kretsen stille med hovedleder og sekunderingstjeneste på HL og Statoil Norgescup for junior.

Etter en mangeårig diskusjon rundt innhold i kretsens smøretjeneste på nasjonale renn prøver vi oss i år uten egen tjeneste fra kretsens side. Kretsen vil denne sesongen bestille smøreboder som fordeles mellom de som ønsker å delta i et dugnadsbasert opplegg. Nøkkelen vil her være samarbeid! Se mer om under sesonginformasjon. Viktig at alle melder seg på denne tjenesten enten klubbvis eller enkeltvis for hvert enkelt renn.

Hedmark Skikrets stiller også med lag i Ungdomsstafetten for 15-16 åringer i Holmenkollen allerede 6. februar og som vanlig under Hovedlandsrennet i Fauske og junior-NM på Gåsbu. Se uttakskriterier under sesonginformasjon i venstremeny.

LYKKE TIL MED SESONGEN!