Førjulshilsen fra Kretsleder

Jeg håper nissen kommer med en stor sekk med snø til jul!

Hei skivenner!

Julen nærmer seg og skisesongen er godt i gang. Snøen har kommet…. og gått igjen de fleste steder, men noen er heldige og kan glede seg over skiføre i løype eller i bakken. Jeg var en tur på Natrudstilen en kveld denne uken. Det var et yrende liv av glade skiløpere i alle aldre. Det så ut som det var hardt i løypa, og jeg spurte noen små skibarn om hvordan forholdene var. Svaret var «kjempefint – også er det sååå gøy å endelig kunne gå på ski». Det gledet å høre.

Mange har hatt sin sesongdebut allerede, og dermed fått svar på om treningen fra i sommer og høst har vært bra nok. Noen får gode svar, og andre får kanskje ikke helt de svarene de hadde håpet. Viktig å sette seg mål, ta de riktige valgene og gjøre det du mener er riktig for deg – gjerne i samarbeid med noen som kan det enda bedre enn deg selv - det gir utvikling.

Denne uken har det vært Europacuprenn i alpint i Trysilfjellet. Hedmark skikrets er glad for at skiforbundet legger slike renn til vårt distrikt.

I Renabakken var det i helgen FIS continentalcup med 3 kunkurransedager. 12 norske håp stiller til start.

Det var kombitreff i Folldal, og det var fine forhold for de som reiser dit. Trening og konkurranser i kombinert for alle aldre.

Natrudstilen var arena for årets Sjusjørenn. Regner med at det kom løpere fra store deler av Østlandet – det er vel ikke så mange steder som kan tilby skiføre akkurat nå. Neste helg starter Tour de Hedmarken, og vi regner med stor deltagelse der også!

Lykke til alle som skal delta på noe i nærmeste framtid.  Skirenn er en fin førjulsaktivitet, og det skjer mye i vår krets om dagen. Følg med på hjemmesiden og facebooksiden for informasjon om alle aktiviteter.

Nyheten om tildeling av NM på ski i 2018 kom denne uken – vi gratulerer Vang skiløperforening med arrangementet og vet at det kommer til å bli gjennomført på beste måte!

Det har vært en del mediefokus på klubbsamarbeid på Hedmarken den siste tiden. Skikretsen vet at det nå kjøres gode prosesser i klubbene for å utnytte alle ressurser best mulig for å skape gode utviklingsarenaer for utøverne. Det er ingen tvil om at kompetanse er viktig, og sammen blir man sterke. Mange gode miljøer og godt samarbeid finnes allerede, så det er viktig å videreføre det man er god på samtidig som man utvikler det man mener kan bli bedre – det vil gi mange gode og glade skiløpere.

Det nærmer seg jul med stormskritt, og for mange betyr det heldigvis mye skiaktivitet. Det kan også være litt stress og mas fram til julefreden senker seg, men ikke stress for mye – julen blir mye hyggeligere uten, og julen kommer uansett.

Jeg ønsker dere alle en fin førjulstid, og lykke til med alle renn, samlinger, treninger eller andre skiaktiviteter du skal være med på.

Så får vi håpe at nissen kommer med en stor sekk med masse fin snø til jul.

RIKTIG GOD FØRJULTID TIL DERE ALLE!

Skihilsen fra
Mette