GOD JUL TIL ALLE

Vi ønsker oss snø til jul!

Snart er 2015 historie, og et nytt år med nye muligheter står for tur.

Men først skal vi nyte julen, med alt det fine den bringer med seg.
Snøen lar vente på seg, men mulighetene er der for den som vil mest, og min oppfordring til alle skivenner der ute er å gjøre det beste ut av den situasjonen som er, for vær og føre er det nesten det eneste vi ikke får gjort noe med
J

Jeg skal ikke gjøre noen lang oppsummering av året som har gått – bare minne oss selv om at det går bra for skiidretten både lokalt, nasjonalt og internasjonalt. Mange gode forbilder og mye godt arbeid ute i klubbene til tross for litt utfordrende snøforhold gjør at skigleden lever og er i stadig utvikling, og det skal vi være glade for og stolte av!

Mange av dere ute i klubbene våre har tatt dere tid til å svare på klubbundersøkelsen som skiforbundet har sendt ut. Det er bra, og den er et viktig verktøy når vi skal fortsette vårt arbeid over nyttår. Den gir svar på hvilke utfordringer som er der ute, og hvordan skikretsen kan bidra på den måten dere ønsker det.

Som dere kanskje har sett, så er Hedmark skikrets en av 3 nominerte til inkluderingsprisen på Idrettsgallaen i januar. Vi er nominert for Sommerskiskolen for syns- og bevegelseshemmede som vi arrangerer sammen med Hedmark Skiskytterkrets på Savalen hver sommer. HSK har fokus på integreringsarbeidet, og det er gøy å se at den jobben Jan Olav, Turid og resten av teamet gjør for denne gruppa blir sett av idretts Norge, og vi krysser fingrene for at sommerskiskolen vinner prisen under Idrettsgallaen i januar!

Jeg vil ønske dere alle en riktig god og aktiv jul, og takke for godt samarbeid gjennom året som har gått!

Så ser vi fram til 2016 med mange spennende arrangementer i vårt område – alt fra lokale små og store aktiviteter i bakker og løyper til større happeninger som junior NM og Ungdoms OL. Dette blir gøy folkens!

Sporty julehilsen fra Mette