Forvinter-hilsen fra kretsleder

Hei alle skivenner!

I skrivende stund er vi godt inn i vintermåneden november og skisesongen er i gang. Første renn i alle grener nærmer seg – både lokalt og nasjonalt. Det er nå alle skal få se hva treningstimene i løpet av våren, sommeren og høsten har gjort med formen. Og vi kan stille 100 - vis av spørsmål - for eksempel - Har vi blitt bedre i tilløpet? Svinges det tettere rundt portene? Er nedslaget riktig? Er motbakkene litt lettere i år enn i fjor? Hvordan er jeg i forhold til fjorårets konkurrenter? Passer utstyret i år mon tro? Er støtteapparatet på plass? Hvordan er det med klubbene våre? Virker preppemaskina? Treffer jeg igjen alle mine gode skivenner fra i fjor? Kanskje noen nye også?

Mange ubesvarte spørsmål knyttet til skiidretten på mange nivåer – men det aller viktigste spørsmålet for oss som elsker skisporten er – Når kommer snøen? Flere anlegg har åpnet traseer med muligheter for å gå litt på ski i alle fall. Og det må vi glede oss over!! Og en ting er helt sikkert – snøen kommer, så får vi bare håpe den faller snart, i alle fall der vi skal ha skiaktivitet.

Skisporten er en av norges mest populære idretter, og vi skal være stolte at vi er på lag med alle som elsker snø. Skiglede for alle håper vi at denne vinteren byr på også. Og jeg er helt sikker på at dersom vi klarer å skape de gode arenaene som ivaretar alle, både topp og bredde, vil vi både få både glade og gode skiløpere i Hedmark skikrets.

Frivilligheten testes til det ytterste gjennom sesongen– utallige timer skal legges ned med smøring, kaffekoking, vaffelsteking, løypekjøring, prepping av bakker, måking, salting, heiing og trøsting, administrering, organisering og mye mye mer. Husk at frivilligheten er bærebjelken i idretten, og det skal være gøy å være med – alle bidrag teller – både mange og få timer. Har du litt tid du vil bruke på noe hyggelig, så bruk den på dugnad, det er meningsfylt og sosialt.

Fra skikretsens side ser vi at det er veldig stor aktivitet ute i klubbene. Dere jobber utrolig bra, setter gode mål, og gjør det dere kan for å nå disse målene. Uten å sette mål, eller endre på noe underveis vil man ikke skape utvikling for å bli bedre – det gjelder både på sport og organisasjon. Husk at kompetanse i alle ledd er viktig og nødvendig for å tilpasse idretten vår utfordringene som møter barna og ungdommene våre i framtiden.

Helgen som kommer er et godt eksempel på at det skjer mye i kretsen – det er samlinger flere steder – både på snø og barmark. Det er gøy å se at så mange barn og unge stiller på samlingene for å trene og for å være en del av det sosiale fellesskapet som skiidretten gir.

Jeg har brukt høsten flittig og forsøkt å være tilstede på arenaer der det er riktig og viktig at skikretslederen er – og det er jo blant alle dere skivenner der ute. Heldigvis er skisesongen lang, for da rekker jeg innom enda flere av dere, og det gleder jeg meg tilJ. Er det noe du lurer på så ikke nøl med å ta kontakt – enten med styret eller administrasjonen – husk at vi er til for dere der ute!
Ta vare på alle de gode stundene du får med eller uten ski på beina gjennom vinteren  - og lykke til med sesongen alle sammen!

Mette