Tilbakeblikk fra Geilo

Miljøsamling Alpint 8.-11.oktober

Det var en spent gjeng fra Rena Alpinklubb, Brumunddal Alpin og Vang Skiløperforening Alpin som satte seg i bilen onsdag kveld for å kjøre til Geilo og høstens første samling på snø.

Geilo har oversommret mye snø lagt under "bretepper" samt at de har et anlegg som kan lage snø i varmegrader.
Geilo var det første vinteranlegget som åpnet for kjøring så vi var spente på forholdene. Når vi ankom bakken kl 0830 på torsdagen så ble vi positivt overrasket. Bakken var på 490 meter og ca 80 meter bred. Nok plass til å sette 3 slalomløyper ved siden av hverandre. Snøen var fast og fin, grenset til isete og det er akkurat hva en alpinist liker å kjøre på.

Totalt så var vi 10 løpere, 3 trenere og noen foreldre.
Vi hadde treninger torsdag til søndag kl 0900-1100 og kl 1300-1500 samt en times barmarkstrening på ettermiddagen. Da ble det totalt 16 timer med effektiv snøtrening og 4 timer barmarkstrening.
Etter treningene var det selvfølgelig indretjeneste med preparering av ski og stålkanter hvor vi fikk tips av hverandre.

Rena Alpinklubb var de som tok initiativet til turen. Stein og Sissel Berge gjorde en fenomenal jobb med planleggingen og gjennomføringen av turen og treningene. I tillegg så var Lars Erik Nybu Hansen fra VSF med som trener. Disse tre gjorde en formidabel jobb og løperne trente villig på alle øvelser som de satte i gang. Det igjen medførte en strålende progresjon på nivået til løperne.

Frokost lunsj og kveldsmat ble inntatt på de to storhyttene som vi leide mens vi spiste felles middag på Stua i Geilolia. Dette fungerte prikkfritt. Vi fikk også lagt inn en økt i klatreparken samt at det var en del av løperne som lekte seg i bassenget på hotellet på kveldene.

Dette var første turen som opprinnelig blir arrangert av klubb og som nå ble åpnet opp for alle klubber i Hedmark og Oppland skikrets. Vi ble enige på turen at dette skal vi fortsette med. Neste felles tur blir til Idre fjell 10-13.12.2015

Alt i alt så var det en sliten gjeng som dro hjem på søndag ettermiddag etter en meget vellykket tur!