Fredrik Jevne

Fra KM i Hopp og Kombinert

Vi tar et tilbakeblikk på helgas KM i Hopp og Kombinert i Lierberget.

Den 24 januar ble årets kretsmesterskap i hopp og kombinert arrangert i Lierberget. Kretsmesterskap for de i aldersgruppen 13-16 år og vanlig kretsrenn for yngre og eldre deltakere.

Arrangør var Furnes skiløperforening.

Flotte forhold i bakken, til tross for noe snøfall på morgenen. 13 og 14 åringene hoppet i K40 og gikk langrenn rett ovenfor hoppbakkene. 15 og 16 åringene hoppet i K70 og gikk kombinert langrenn som bød på flott løype med sugende føre og en del motbakker.

Resultater HOPP KOMBINERT

J13 : 1. Gyda Westvold Hansen, Nansen il

G13: 1. Per Einar Skjæret Strømhaug, Folldal IF, 2. Fredrik Jevne, Furnes, 3. Anton Øyvindsson, Mjøsski

J14: 1. Marthe Leinan Lund, 2. Marthe Johanne Lunheim, begge Tolga IL

G14: 1. Marius Nordsveen, Trysilgutten, 2. Morten Aleksander Harkinn, Furnes, 3. Halvor Lutnæs, Trysilgutten.

J16:  1.Mari Leinan Lund, Tolga il

G16: 1.Henrik Busterrud, Vang, 2.Mats K. Sagbakken, Furnes, 3 Jarl Sander Grue, Nansen

Kjell Erik, Hovedtrener, sier seg også fornøyd med helga: Det var hyggelig og se så mange Hedmarkinger /Opplendinger i Lierberget på lørdag. I tillegg ser vi nå at det jobbes svært bra i hoppmiljøene, noe som gir resultater i bakken. Spesielt ble jeg imponert over mange av hopperne i 40 m som hadde tatt mange skritt i riktig retning siden sist jeg så dem. Bra jobbet!

Hopp og Kombinertkomiteen i HSK takker for et flott arrangement!

For kombinertkomiteen Knut Selmer