Solan Gundersen 2014

Årets høydepunkt for mange i hopp og kombinert er utvilsomt SGV, her får dere noen glimt.

Årets Kombinertrenn ble arrangert med kombinert  21 februar, med hopp 22 februar og laghopp 23 februar.

Arrangementet feiret 15 års jubileum i fjor og vi ser at Alvdal stiller med mange dugnadsarbeidere for å få arrangementet til å gli knirkefritt. Hedmark stilte med 24 deltakere, hvorav 4  jenter. Arrangementet har for lengst hatt et svært godt rykte som glimrende arrangement for aldersgruppen 12-13-14 år.

Arrangøren skal ha takk for et nytt flott SGV. Vi regner med at alle 12 og 13 åringene kommer tilbake neste år! Samtidig håper vi flere fortsetter med kombinert også når de er gamle nok til å være med på hovedlandsrenn for 15 og 16 åringer. Der er deltagelsen på landbasis svært lav for tiden. Norges skiforbunds kombinertkomite arrangerte egen Jentetreff fredag der alle jentene var med sammen med sine foresatte. Man viste at Norge ønsker å satse på jentene i kombinert. Hvorfor i all verden skal OL foregå uten jenter i kombinert?

Hedmark stilte med langt flere deltagere enn i fjor, Vi mangler flere i alderen 14 år for å stille mange rene Hedmarkslag. Neste år er det et mål at vi skal ha flere i alle aldersgrupper!