NM Liten bakke Trysil

IL Trysilgutten og Lerberget leverte et flott arrangement for jentene!

Onsdag var det NM liten bakke, kvinner på Trysil. De fleste jentehopperne dro opp på tirsdag, for å prøve bakken før rennet, onsdag. Vi sov over på Radisson Blue, og ladet opp med flow riding, snakking og pizza. Veldig koselig var det også med en sånn hyggelig pris.

Onsdag var det duket for renn. Dagen startet kl. 09.30 med utdeling av startnummer, før tre offisielle treningsomganger kl. 10. Det ble en liten pause før prøveomgangen, og denne benyttet utøverne til å få i seg litt mat, og slappe av før rennstart.

Alt i alt var det med tolv norske jenter og to tyske. Veldig koselig med besøk fra Tyskland! Prøveomgangen startet kl. 14 og ble etterfulgt av to tellende omganger kl.15. Selve rennet ble introdusert med Norges nasjonalsang «Ja, vi elsker» og etter det var rennet i gang.

Det var jevnt mellom utøverne, og det var ikke mye som skilte mellom de tre på pallen. NM 2014 ble til slutt vunnet av Maren Lundby, etterfulgt av Line Jahr og Maria Hurtado Beisvåg. Nedslagspokalen gikk også til Maren Lundby. Bakken som hadde et K-punkt på 70m, hadde ikke en offisiell bakkerekord for jenter, så den ble også satt i går. Dette var det Line Jahr som fikk æren av, med et hopp på hele 69m. Veldig bra innsats av alle utøvere, og alle har grunn til å være fornøyd!

Også må vi jo legge med en takk til arrangøren; Trysil IL, for et flott gjennomført arrangement. Veldig gøy var det også at det var så mange publikummere til stede, spesielt med en sånn fin plakat med navnet til alle de norske utøverne.

Resultater