NM Junior Mo i Rana

Et bra NM Junior i Mo i Rana for Hedmark

Skrevet mandag:
Et godt junior-NM for Hedmark er gjennomført. Været som jo ingen har kontroll over, ble bedre og bedre og søndagens stafetter ble avsluttet i herlig solskinn. Et tankekors kan etter hovedleders syn være hvor mye jury (og NSF) skal gamble på at det skal gå bra når utsiktene er så dårlig som det var her. Det skal være utøveren og dennes opplevelse som er det viktigste. Denne gangen gikk det bra!

Fra guttestarten på stafetten, Espen er midt i bildet med rød skidress og blå lue.

Magni vant gull på fredagens klassisk, se egen sak. Lørdag fulgte hun opp med sølv på fristil og dette ble medalsjebeholdningen denne gangen.
Men begge dager var det mange inne på poengplass og særlig fredagen ble bra for Hedmark. Bredden er meget bra, men det kunne absolutt vært noen flere innenfor topp 10.

Magni på toppen på fredag. Foran står godt fornøyde Ellen og Tonje.

Stafettene viste en liten tilbakegang fra forrige år når det gjelder besteplassering, men litt uhell og kanskje litt dagsform er jo her sterkt medvirkende. Premier til to jentelag og tre guttelag er bra! Vi stilte med tre jentelag og 8+3/4 guttelag og generelt kom lagene høyere på resultatlista enn ifjor!

Smøregjengen leverer vanligvis bra, men jeg vil driste meg til å si at denne helgen var tjenesten særdeles bra med de utfordrende forhold det var!

Fra smøreboden. Ble vel smurt bortimot 120-130 par her i helgen, klister, glider, pulver og topping.

Jeg er rimelig sikker på at alle våre utøvere hadde minst en positiv idrettsopplevelse i helgen og tar med seg denne videre i sin satsing!
Det er et privilegium å få være med og bidra til vår ungdom og mot et så godt miljø som vi har. Blide og positive fjes både fra utøvere, lagledere og foresatte som var med.
Takk til alle om også bidro inn mot sekundering, drikkestasjon, transporttjenesten og stafettlagene. Et godt støtteapparat!

Med sportslig hilsen Jan Olav

Skrevet torsdag ettermiddag:

Som de fleste interesserte sikkert har fått med seg, er det utfordrende værforhold i Mo i Rana. Det er i utgangspuktet nok snø, men Kyrre har brakt med seg myyyyye regn og stadion ser nå slik ut. Snøen i hele traseen er gjennombløt og det er i tillegg trøbbel ved et par bekker/snøbruer.

Men til det positive: Det er meldt kaldere, mindre regn, men litt mere vind. Summert gir dette bedre utgangspunkt for løperne når det braker løs med klassiske distanser imorgen.

Arrangøren får nok også orden på stadion og løyper til imorgen, med litt blidere værguder!

Hedmarks folk i smøreboden har også dette under kontroll og lover gode ski imorgen!

Ved spesielt gode anledninger som vi håper og tror på, vil disse dekkes her på nettet gjennom helga!

For å følge med på arrangementet forøvrig, også liveresultater, gå inn på arrangørens hjemmeside: http://www.bossmoytteren.no/jrnm2014/