Gyda slo alle gutta!

Nansen og Sandeggrennet 2014

Gyda Westvold Hansen trakk det lengste strået.

NANSENRENNET I HOPP 1 FEBRUAR OG SANDEGGRENNET I HOPP OG KOMBINERT 2 FEBRUAR.

Kretsrenn i hopp i Åsenkollen, Nansen IL  ble arrangert lørdag 1 februar. Flott vær og fine bakker for alle aldersgrupper fra K5 til K48. Ca 60 deltakere totalt. Mest imponerte nok Gyda Westvold Hansen i J12, som fikk høyere poengsum enn alle de jevngamle guttene i K30, og stakk av gårde med Nedslagspokalen. Hun kommer fra arrangørklubben Nansen IL og kan bare glede seg til Solan Gundersens Vinterleker om kort tid.  Det var også 6 jenter i J13 i samme bakke, så jentene er på full fart fremover!

Tilstede i bakken var også leder i Hedmark hoppkrets Trond Bysveen som Teknisk Delegert. Flere nye hoppdommere i Nord-Østerdalen fikk sine diplomer som godkjente Kretsdommere under arrangementet.

Magnus Knutsen i svevet som endte opp som dagens lengste hopp, 49m i K48

Kretsrenn i Hopp og Kombinert i Sandeggbakken på Alvdal ble arrangert 2 februar. Værforholdene var langt mere krevende enn vanlig pga sterk vind. Kulda kan av og til sette en stopper for skiarrangement i Nord-Østerdalen. Vinden sørget for at hopping i K52 ble avlyst. Man valgte også å kun ha en omgang i K35. Likevel ble det et vellykket arrangement. Dette ble også KM i klassene jenter og gutter 13-14 år. Langrennet i kombinert ble arrangert på sletta og det var flotte løyper. Alvdølene forbereder seg til Solan Gundersens Vinterleker om 3 uker. Vi gleder oss!

Se fullstendige resultatlister fra Nansen rennet og Sandeggrennet.

For Hopp og kombinert Komiteene i Hedmark Skikrets

Knut Selmer