Vellykket høstmøte

Hedmark Skikrets avholdt høstmøte på Terningen Arena. lørdag 1. november.
Parallelt med møtet var det endags-samling for utøvere 13-19 år, med et bra antall deltagere.
Det hadde vært ønskelig med flere deltagere på høstmøtet, programmet ble godt mottatt og inneholdt aktuelle saker. Hopp/Kombinert avholdt sitt høstmøte forrige helg, og dermed var det mest langrennsfolk som møtte.

Mette ønsket velkommen og holdt i tidsskjema underveis!

Audun på bildet over, ble valgt inn i Skistyret i sommer og fortalte om sin rolle i NSF-styret, arbeidsområder, viktige NSF-saker og sist men ikke minst kom han innom Petter Northug-saken. Auduns rolle er bla a på Kommunikasjon og han er også Hedmarks "kontakt" i skistyret.

Einar Kavli fra Antidoping Norge holdt et godt innlegg om Antidopingsarbeidet, dette relatert til at arbeidet i krets og klubb nå skal intensiveres. Skitinget i sommer gjorde viktige vedtak som nå krets og klubber skal ta tak i. Kretsens Handlingsplan skal utvikles/revideres og klubbene vil også få konkrete arbeidsmål.

Eskil Ervik er ansatt i en prosjektstilling av Wang Toppidrett lokalt ifb m arbeidet med etablering på Hamar. Naturlig nok kom mange spørsmål, ikke minst ift tidsfrister, søknadsfrister, opptakskrav, samarbeid med klubber osv. Ennå gjenstår godkjenning i UDIR men dette tror vel de fleste går iorden men kan i verste fall drøye helt til 1. april neste år. Hedmark Skikrets støtter etableringen idet den vil høyne kvalitet og valgmuligheten for våre lokale utøvere. Etableringen kan også forhåpentligvis føre til en utvikling og spissing innenfor den offentlige skolen.

Espen Bjervig er markedssjef i NSF og fortalte om en liten kursendring i Skiing Norway-konseptet. Det ble også klargjort hvordan klubb/kretsarbeidet kunne foregå ved å utnytte dette konseptet. Absolutt store muligheter ligger her.

Varm lunsj til alle deltagerne før Mette tok over og fortalte om arbeidet frem mot Ungdoms-OL. Få ungdommen til å melde seg til innsats!

Høstmøte AK/FK:
Ikke så mange deltagere men de fremmøtte pratet seg imellom. Det er stort sett kontroll på vinterens terminliste og hovedrennene.

Høstmøte LK:

Tommy sportssjef kom med status så langt for kretslaget og var også innom tanker ift neste sesong. Foreløpig har det meste gått etter planen.

Helge ledet resten av høstmøtet. Sesongens planer ble gjennomgått. Alle innspill som kom bla a på smøretjeneste, terminliste osv tar LK med seg videre i arbeidet.

Treningssamling:
35 utøvere møtte til løpsteknik/intervall økt med Rudy van Ovelen. Etter lunsj ble 2. økt med styrke, ledet av Morten Ring Christensen. Med hensikt har ansvarlig Morten Frodahl valgt litt "alternativt" i programmet. Faktisk fikk flere utøvere noen aha-opplevelser, som utvilsomt bringer dem videre. Mye gode tilbakemeldinger.