Barmarksamling på Lillehammer

Landslag og rekruttlag har hatt samling sammen, til felles inspirasjon og glede.

Kalenderen skriver plutselig september og høstens andre samling er med det over. Som så må mange ganger før har basen denne gangen vært på Lillehammer, hvor vi bodde greit og enkelt oppe på Birkebeinerstadion. Med både rulleskiløype og løpeterreng i umiddelbar nærhet er dette et perfekt sted og være, både for stående og sittende, som alle hadde et fine areal i rulleskiløypa å bryne seg på.
At alt er rett utenfor døra var gull verdt ettersom høstværet også hadde tatt turen til Lillehammer denne uka. Dette fortsetter jo bare trenden med litt ruskete samlingsvær som vi begynner å bli vant med etter flere våte samlinger i år. Men det gjør ingen ting, det er jo i «skittvær man blir rå!» Vi fikk imidlertid også se sola, og fikk utnyttet de fine dagene til gode langturer både på beina og på rulleski/trehjuling. For de stående gutta ble det løpt en fin runde oppe på Nordseter, mens resten holdt seg i lavlandet og fikk en god lang tur på rulleski.

Med litt forfall på grunn av skader og sykdom på både trener og utøversiden var det en litt redusert rekruttgjeng som fredag kveld sluttet seg til landslaget som allerede var på plass. Her kom de til dekket bord – les; middag, og da blir gutta fornøyde…

Rekruttgjengen har vært gjennom et variert program med innslag av både styrke, hardøkter og langturer.
På denne samlingen har vi også hatt med oss en hospitant, Vilde fra Tromsø. Det er virkelig kjekt med noen kvinnelige innslag i en heller mannsdominert verden. Det ryktes også at hun gikk gutta en høy gang på standplass. Hun traff da kanskje ikke bare «sporadisk»….. På denne samlingen var det og fokus på skyting, ettersom noen ønsker og drive med både langrenn og skiskyting.

Knut og Vilde på standplass...

Frode som har hatt treneransvaret for rekruttene har ikke hatt de største utfordringene, de er en veldig grei gjeng å være sammen med. De etterhvert erfarne rekruttgutta viser stadig framgang, både fysisk og når det gjelder skyteferdighetene på standplass. Dette er noe som viser at hardt målrettet arbeid gir resultater over tid.
Vilde som var med som hospitant er ikke glemt. Dette er definitivt ei jente vi vil se og høre mer til i årene framover

Utenom øktene har det stort sett vært god stemning i gruppa. Alle syns det har vært flott at lagene har hatt felles samling. Det er motiverende for rekruttene, de får se hvor nivået er og hva de har å jobbe mot seg. Landslagsutøverne syns det er hyggelig og være sammen med rekruttgjengen; «de har spredt bra med både glede og inspirasjon inn i gruppa, og vi ser frem til flere samlinger med dem, tror begge leire har godt utbytte av å være på samme sted, og vi ser frem til å ha flere samlinger sammen.»
Det store på den sosiale fronten denne gangen, foruten kortspill, var intense kamper på FiFA. Dette fikk engasjert både unge og mindre unge, og det kan bekreftes at konkurranseinstinktet er på topp hos samtlige. Hvem som ble FIFA kongen er det vel ikke helt enighet om, den tråden må nok tas opp igjen ved en senere anledning. Tiden frem til neste gang skal benyttes godt av undertegnede (les: unge Bye), slik at det muligens blir større suksess på FIFA turneringen ved neste fellessamling.

Landslaget oppsummer; «Det har vært en bra samling med bra trøkk fra start til mål. Alle har vært frampå på øktene, og kvaliteten har dermed vært på topp. Vi har blant annet fått kjørt tre gode hardøkter, i tillegg til at alle har vært på mølla på HiL. Testresultatene fra både mølletestene og den beryktede Hafjell testen viser at alle er i god rute foran sesongstart. Assistenttrener Morten fikk kjenne på egen kropp at det har blitt trent bra så langt i år, da han måtte steppe inn som ledsager under lørdagens I4 intervall. Vi får krysse fingrene for at han er bedre forberedt om han må steppe inn til vinteren. Det ryktes om at han fikk en meget tøff økt, og at I4 grensa ble sprengt.

Alt i alt er alle enige om at det har vært en vellykket samling. Alle fra begge lag har gjort en meget god jobb, og det virker som om det er bra med guts og stor motivasjon i gjengen inn mot vinteren som er rett rundt hjørnet.
Rekruttene møtes igjen til samling i slutten av oktober, mens landslaget møtes igjen i Torsby, allerede om halvannen uke.
Alle gleder seg til å få snø under beina igjen, om drøye to måneder står vi atter en gang med startnummer på brystet og klar til å sanke WC poeng

Følg med oss på våre facbooksider, Skiforbundet FH
Landslaget har også egne sider på Facebook; Syns og lemlauslandslauget - følg de der for små og store oppdateringer
Du finner de også på instagram;  https://instagram.com/syns_lemlauslandslauget/.