Jesper S. Pedersen trener sammen med damelaget

Jesper Saltvik Pedersen har vært på farts samling med damelaget Les her om hvordan han opplevde å være på samling og trene med våre beste damer

Jesper Saltvik Pedersen, som har klubbtilhørighet i Polgen SK, er vår eneste para-alpinutøver med landslagsstatus for tiden.
Som ensom «svale» på denne fronten har han fått spikret et eget treningsopplegg som gjør at hans utvikling blir i varetatt på best mulig måte. Endel av opplegget har vært deltagelse på damelandslagets fartssamling i Røldal.

Unggutten har tydelig kost seg på samling med våre beste damer og fått mange nyttige erfaringer med seg både i bakken og ellers. Blant annet har han erfart at her gjelder det å komme seg opp på morgenen….

Jesper sier selv om samlingen: «Har hatt en fantastisk samling med damelandslaget. Kom opp på torsdag 30. april. Fredagen starta dagen klokka 07:30 med storslalåm, der jeg og Lotte Smiseth Sejersted, Mina Fuerst Holtmann og Maria Tviberg hadde løypa for oss selv.
Lørdagen var vi enda tidligere på`n (05:30), da vi starta med storslalåm og senere gikk over på Super G. Gøy å få litt skikkelig fart i kroppen igjen. På søndagen stod vi opp like tidlig og kjørte SuperG i en litt brattere trasé, da sammen med Aleksander Aamodt Kilde.
Hele helgen var det nydelig vær og det er helt fantastisk lærerikt å få trene med de aller beste.

Så var det hjem på skole i to dager før jeg reiste opp igjen til mer trening. Da var også trener Egil Bryn med. Han hadde med utfor ski til meg, og på onsdagen fikk jeg prøve utfor for første gang.
I begynnelsen var det litt «bambi på isen» følelse, fordi når du kjører med utforski så reagerer skia så utrolig sakte og du må komme opp i veldig høy hastighet før det i det hele tatt skjer en reaksjon. Men jeg kom meg bra ut over dagen og fikk godfølelsen mer og mer. Var veldig spesielt å bytte til storslalåmski etter "lunsj", fordi storslalåmskia nesten svinger av seg selv i forhold til utfor skia. Dessverre satte været en stopper for siste del av samlingen, vi skulle egentlig vært her til fredagen, reiser hjem allerede nå på onsdagen.