Vellykket breddesamling på Mesnali

Tiltross for lite snø var det høy stemning og som vanlig god innsats på breddesamlingen forrige helg

Samlinga startet på onsdag kveld. De fleste ble etter hvert hentet med Kroken’s rallytaxi, for «buss for tog» er en utfordring både for rullestolbrukere og taxisjåfører, Br.dal er tydeligvis ikke verdens navle…. men med diverse forsinkelser kom alle på plass.
Kveldsmaten ble fortært og rommene våre «rasert» med utstyr og klær.

Torsdag morgen startet vi med en to timers klassisk økt på Sjusjøen. Nydelig vintervær med sol, noe som ikke er selvsagt på Sjusjøen…. Det enste vi skulle ha ønsket oss mer av var snø, forholdene var «greie», det var lenge siden sist snøfall og mange ivrige langrennsløpere gjør sitt til at sporene blir slitt. Dette førte til at det ble ekstra utfordrende, men vi godskriver dette på balansetreningskontoen, hvor det er god plass for de fleste!

Andre økt ble gjennomført under fantastiske forhold på Natrudstilen Stadion, her var det også noen skikkelige trikkeskinner av klassisk spor som gjorde at både Alma og Andrè fikk vist hva de egentlig kunne – farten ble betydelig større både oppover og nedover.
Enkelte ble nesten «auforiske» over de flott forholdene denne kvelden.  Det ble gitt skikkelig gass da vi trente på taktomslag og «angrepene» på motbakkene var så i fokus at vi glemte at vi egentlig pleide å bremse nedover…
Hvor lenge var Adam i paradis? På fredagen kom mildvær og skapte litt mer krevende smøreforhold, og under slike forhold er det greit å være pigger.
Vi fikk selvsagt prøve styrkeforholdene i noen solide stakedrag på fredagens andre økt på Natrudstilen. Her ble det mange jevne dueller. Det utroligste motiverer til ekstra innsats; hvem kan nyte dusjen først og lengst????
Vår paralympiske mester i sprint, Mariann måtte virkelig børste støv av spurtegenskapene for unge Vilde hadde ikke noe respekt for den eldre og mer meriterte dama hun fightet mot. Hva er bedre enn ungdommer med skikkelig pågangsmot og fighterinnstilling??

Det var ikke bare under treningsøktene at det var fullt fokus og fighterinnstilling, det kom nok engang til fulle fram at her er konkurranseinstinktet i god behold, mer hos noen enn andre… Selv om temperaturen i kjelleren hvor bordfotball, biljard og bordtennisbord befant seg nærmet seg «kokepunktet» og det ikke er like enkelt å bli enige om hvem vant hvor mye… Det påstås at Johannes fikk skikkelig juling i bordtennis opptil flere ganger og Knut vil poengtere at han vant selv om han ikke ser ballen….., hvorvidt det ble gitt noen fordeler i utgangspunktet skal det ikke sies noe om. Uansett tap eller seier i kjeller`n - gutta er fortsatt like gode venner!!
Verre var det kanskje for Thomas og måtte gratulere Vilde med seier i bordfotball, så det er ikke bare i skisporet den jenta mangler respekt for motstanderen!
Innimellom så kunne gjengen ta det litt mer med ro og slappe av i TV stolen, både WC åpningen i langrenn og finalen i Norske talenter ble prioritert.

Lørdagen fikk vi sove litt lengre siden vi kun skulle ha ei økt på ski, for de stående var dette ei intervalløkt, mens de sittende gikk løs på sitt testløp litt senere i mange slynger inne på stadion på Natrudstilen. Det var hyggelig å se Mariann i konkurransemodus igjen. Sveinung og Ole-Jørgen måtte bare innse at læremesteren fortsatt er i en klasse for seg, men de har gjennom helga fått masse nyttige tips de tar med seg videre i sitt treningsarbeid.
En basisøkt under ledelse av Mariann ble gjennomført før vi kunne innta lørdagens tacco middag. Gele til dessert var det flere av oss satte stor pris på!!

Samlingen ble avsluttet med Natrudstilrennet, noe som etter hvert er blitt en tradisjon.
Det var ett bra gjennomført renn av samtlige. Det er tydelig å se at gjengen har gjort en god treningsjobb. Alle sammen har tatt steg i riktig retning, så det skal bli artig å følge utviklingen til denne unge fremadstormende gjengen videre.

Resulater fra Natrudstilrennet
Se flere bilder fra samlingen på våre facbooksider, Skiforbundet FH

En takk til alle og enhver for de gode bidrag til at dette ble en flott samling både i og utenfor løypa!! Ekstra moro var det at vi fikk bli kjent med noen nye deltakere denne gangen.