Rekruttlagets oktobersamling

Rekruttlaget para-langrenn har gjennomført en vellykket samling. Mye god trening er lagt ned og gjengen er i godt humør og ser fram til sesongstart. Les utøvernes rapport fra samlingen

På denne samlingen har det vært mye latter og moro, fra vi kom og til vi dro, men vi har også gjennomført mange solide treningsøkter!

Det hele startet på torsdag den 22 oktober, hvor de første som ankom var Alexander og vår gjesteutøver på denne samlingen, alpinist Hanne. Etter hvert kom resten av laget i hus, Isabell var ganske sein med flyet, kanskje godt forståelig siden hun bor langt oppi nord?? Det var visst noe merkelig med flere mobiltelefoner denne dagen, siden alle fikk meldingene fra Anne Ragnhild litt seinere enn planlagt (les flere timer….). Det gjorde at vi kom litt seint i gang med slyngeøkta, men vi fikk gått gjennom de øvelsene vi fikk av Frode på forrige samling.

Etter endt økt, gikk turen til Dolly Dimples, med mange sultne folk. Vi greidde nok ikke helt å beregne hvor sultne vi var – øya greier mer enn magen. Det ble litt «doggiebag» som Hermann tok seg av. Hermann fant søknad om gratisbillett til Justin Bieber konsert og vurderte sterk om han skulle sende inn…..

Fredagen opprant med terskel og O2-tester for de som ikke var skadet. Magnus, Knut og Johannes var nok lettere spente, hvilket ga ett forventet utslag på første laktatmåling, «nervelaktat», som nok vil være lavere ved neste test. Magnus som fylte 18 år, fikk dette som gave av Anne Ragnhild.

De to som slet med skader, Alexander og Isabell, fikk godt selskap av Hanne på økta med spinning sykler  På andre økta ble det klassisk rulleskitur med teknikktrening i Maridalen. Knut var litt "hissig på grøten", og dermed ble Hermann en stav fattigere.

En 18-årsdag må selvsagt feires, så vi dro ut og spiste på Egon og feiret. Magnus fikk dessert med «fyrverkeri» av de ansatte på Egon og bursdagssangen sørget vi for. På T-baneturen hjem satt replikkene rimelig løst hos flere, så magemusklene våre fikk en ekstra økt.

Førsteøkta lørdag var basistrening med slynge og strikk, hvor Charlotte fikk kjørt oss ordentlig.

Selv om Magnus hadde bursdag på fredagen, ble det også litt feiring på lørdagen, for et bursdagsbarn må jo ha kake….. Så lunsjen ble avsluttet med skiforbundets favorittkake!

Ledsager Lars syntes ikke det var nok trening, så han dro for å delta på et sykkelritt mellom øktene, mens vi andre fikk et inspirerende foredrag om kosthold av Anita Rapp fra Sunn Jenteidrett. Her fikk flere av oss gode tips og råd i matveien.

Etter mye mat og kake var det greit med en skikkelig intervall økt på ettermiddagen. Våre «skadeskutte», Isabell og Alexander kjørte intervall inne sammen med alpinist Hanne, mens gutta som var frisk og rask dro til med en skikkelig elghufsøkt på vestsiden av Sognsvann.

Vi fikk det rimelig travelt for å rekke ned til byen og spise før den planlagte turen på kino for å se Bølgen. Knut og Johannes imponerte oss alle sammen, de må ha satt personlig rekord i kjapphet i dusjen. For de to er ikke kjent for å være de kjappeste her, lengst tid tar det kanskje å bli enige om hvem skal dusje først……!!

Samlingen ble avsluttet med en rulleskiøkt i Maridalen, som badet i vakker høstsol. Her fikk vi også gjort unna noen filmopptak til ledsager kompendiet som er under utarbeidelse.

Glade og fornøyde satte vi kursen hjemover med omtrent dobbelt så mye klær som vi kom med, da vi hadde fått vinterpakken. Neste gang vi sees så er det med ski på beina – og vintersesongen ser vi fram til med spenning, både utøvere og trener!

Følg oss også på Facebook, Skiforbundet FH, hvor du finner flere bilder fra samlingen