Ny treningsgruppe i full fart

LYN Ski og Oslo skikrets startet i høst en langrennsgruppe for bevegelseshemmede i Oslo området. De som benytter seg av tilbudet er veldig fornøyde, men det er plass til mange flere - har du lyst til å være med denne gjengen??? Les mer om de her!

I oktober startet en ny treningsgruppe i langrenn for bevegelseshemmede i Oslo-område. I samarbeid har Lyn ski og Oslo skikrets bygd opp et godt miljø for de som har lyst å trene sammen med andre, bli bedre på ski eller prøve det for første gang.

Vi er en liten gruppe som møtes hver onsdag ved Sognsvann for å gi vårt beste på trening. Per i dag er det ca. 4 stykker som kommer regelmessig så vi ønsker så klart flere velkommen. Det spiller ikke noe rolle hvilket nivå du befinner deg når det gjelder langrenn, bare at du er glad i å bevege deg og vil trene sammen med andre.
Vi har både stående og sittende utøvere i forskjellige alder, så det er ingen grunn til å tro at du ikke passer inn i gruppen.

Hva gjør vi på trening?
Vårt mål er å gjøre alle trygge og bli god på ski. Hele høsten har vi løpt mye, trent både hurtighet og harde intervaller.For ikke å glemme at vi også har hatt god styrketrening.
Nå har vinteren kommet og vi skal begynne å gå på ski. Hvis du vil vite mer om treningsopplegget, sjekk facebook-siden vår: Lyn Ski bevegelseshemmede

Her kan du lese hva to av våre utøvere syns om tilbudet;

David forteller; "Jeg trener litt for meg selv på treningsstudio og hos fysioterapeut, men det er morsommere og mer motiverende å trene i en gruppe! Langrenn er en aktivitet jeg har gjort med familie fra barndom av, men aldri som skikkelig trening før nå. Selv om jeg er ganske spastisk pga Cerebral Parese har vi så flinke trenere at jeg i løpet av høsten har forbedret meg mye på barmarkstrening. Nå gleder jeg meg ekstra mye til snøen kommer! Vil anbefale alle som kunne tenkt seg å prøve til å ta kontakt."

En annen ivrig utøver er Espen Stabell Gulbrandsen, han har en halvsidig lammelse etter en skade som han fikk i 19 års alderen. Han sier "Jeg er en aktiv person som alltid har vært glad i vinter sport og har drevet med forskjellige idretter, men med mest fokus på langrenn før skaden. Etter at jeg fikk en funksjonsnedsettelse er det begrenset hva jeg kan drive med alene og jeg har lenge lett etter en langrenns klubb som er tilrettelagt funksjonshindrede og hvor vi kan trene sammen, møte venner og bli ett miljø.
Etter flere år hvor jeg har undersøkt og ønsket så inderlig at jeg kunne finne den perfekte klubben for meg og nå har Lyn langrenn startet opp en langrenns klubb for funksjonshindrede som er midt i blinken.
På treningene ledet av instruktørene våre har vi mange forskjellige morsomme øvelser og det er lett å glemme at vi faktisk er på trening siden vi har det så gøy. Vi er en flott gjeng og vi skulle gjerne hatt med flere, så hvis du er nykjerrig eller har savnet en treningsform med andre hvor du også får venner og blir en del av ett miljø så ta kontakt eller møt oss på Sognsvann hver onsdag kl.18."

Interessert?
Ta kontakt via Facebook, eller med Elisabeth som er hovedtrener på mobil 47177194 eller mail elise11395@gmail.com eller mot opp på treningen.
Vi gleder oss til å hilse på deg!!