Skitesting og gode treningstimer på Sognefjellet

De stående på landslaget har gjort unna gode treningstimer og testet ski under oppholdet på Sognefjellet.

Les mer om oppholdet på Sognefjellet - dette reisebrevet er ført i pennen av ledsager Kristian Myhre Hellerud;

"Vi har hatt samling på Sognefjellet 4.-7. juni, sammen med resten av landslagene i langrenn.  Jeg og Eirik kom opp til middag på Sognefjellet den 4, og hvilken middag - det var Bjørn Dæhlie  spanderte, her var det både forrett, hovedrett og dessert samt diverse taler ble holdt. Håkon var allerede kommet.

Neste dag var det opp til frokost kl. 07 for å rekke å trene tidligst mulig på bra skiføre. Håkon var den ivrigste av oss og ute på trening allerede kl. 08, mens jeg og Eirik ikke var ute før kl.09. Det ble to gode økter på ski, både skøyting og klassisk. Trener Torbjørn og smører Steinar kom opp rundt lunsjtider.

De neste to dagene ble det også mange gode skiøkter. Med en ca. 7km kupert løype hadde vi gode forhold og vi gjennomførte 4-5 timer med trening hver dag. Det har blitt litt filming og teknikktrening, som ble gjennomgått på kvelden sammen med trener Torbjørn.

Samlingen her på Sognefjellet har vært bra, med mange timer på ski i herlige, sommerlige omgivelser. Været her oppe kan være enten bra eller dårlig, men når været er bra, så er det himmelsk!  Vi har vært heldige med været og fått litt sol på kroppen. Det har blitt bra kvalitet på øktene og stemningen har vært topp.

Alle de forskjellige utstyrsleverandørene var også på plass. Noen av oss fikk muligheten til å teste nye ski og skisko. Viktig å ha gode ski til vinteren, er jo tross alt VM!
Steinar var her og tok seg av skiene, så alt lå til rette for at vi fikk mange gode økter på ski.

Nå går turen videre til Oslo og ny samling, der vi skal ha forskjellige tester, og delta i Oslo Skishow. Oslo Skishow er et stort arrangement som med Aker som hovedsponsor støtter «Aktiv mot kreft».
Men først, en obligatorisk stopp innom Bakeriet i Lom, for å kjøpe noen kanelsnurrer!

God sommer!!

Føg oss også på facebook - Skiforbundet FH - for flere bilder