Samling med tester og Oslo Skishow

Mens landslaget var på Sognefjellet, var basen til Impuls senior på Toppidrettssenteret. Etterhvert kom landslaget også til Oslo. Tester og deltagelse på Oslo Skishow var sentralt på samlingen

Impuls senior møttes til samling den 6. juni. Rapport fra denne samlingen er ført i pennen av Marie og Nils Jostein;

"Bosted for denne samlingen var Toppidretttsenteret på Sognsvann. Samlingen begynte som vanlig med den "kjære O2 maks og terskel testen". Gutta var "prøvekaniner" for ny testapparatur på watt/ terskel for piggerne.  Litt bom ble det på belastningen for Jon Ivar som var førstemann ut, så da ble det en ny test for han.
Dagene i hovedstaden har vært solfylte og varme. Så det var ingen sure minner på gjengen. Gutta måtte imidlertid se seg knust av ungjentene på hurtighetsdrag i Maridalen, noe å jobbe for framover......

Lørdag kveld var det klart for kino og dagens film var the Edge Of Tomorow. En helt grei science fiction - film. Det ble litt travlet for å rekke filmen, så middagen måtte inntas i høyt tempo.
På søndagen var det klart for testløp på rulleski/pigging opp Gjelleråsen under perfekte forhold, noe som vi slett ikke er bortskjemte med, det er mer vane at det er øsende regnvær når dette er på programmet.....
Var det finværet som var årsaken til at alle perssa på testløpet??? Her var også Johannes fra Impuls yngre- gruppa med oss.
Mandag kom landslaget ned fra Sognefjellet for å være med oss under resten av samlingen.
Tirsdag var det klart for Oslo skishow på Aker Brygge, vi deltok med en prolog og sprintfinale. Her ble det et tett spurtoppgjør. Mariann var sterkest 6 hundredeler foran Eirik, som nå har bestemt seg for å tøye litt mer for å kunne strekke fram foten bedre ved neste spurtoppgjør. Kvelden ble avsluttet med middag å ved Bølgen og Moi på Tjuvholmen med resten av landslagene og sponsorer.

- klare til prologen på Aker Brygge...

- på oppløpet under finalen...

Siste dag av en lang samling  i Oslo med sol og varme ble avsluttet med gjennomføring av ulike styrketester, her fikk alle en grei status og en god pekepinn om hva som på jobbes videre med. Mens Jon Ivar fikk svettet godt på gjennomføring av ny terskel på piggekjelken svettet de andre på en basisøkt sammen med andre paralympicsutøvere.

Neste samling er på Savalen i forbindelse med sommerskiskolen, der stiller de fleste av gjengen opp.

Følg oss også på facebook, Skiforbundet FH og se flere bilder