Langrenn er i gang med ny sesong

Sesongens første samling er unnagjort for landslag og impulslag.

En bra samling på Norefjell er gjennomført med trening og planlegging, nå rettes fokus framover mot nye mål. En positiv og offensiv gjeng som vi gleder oss til å følge.

Her er en rapport fra samlingen fra utøverne;
"Sånne som oss vi har bruk for en kjær´ste. Og den kjær´sten hadde jeg tenkt sku´ være deg. Slik starter sangen «Sånne som oss» av Henning Kvitnes, en kjent og kjær artist som det er vanskelig å si om har hår, eller om det bare sitter fast i capsen.
Grunnen til at den rustne herren innleder sesongens første referat er at dette er stort sett det eneste vi har hørt under oppholdet på Quality resort & spa, eller omvendt. Dette hotellet vant i 2011 for andre år på rad prisen for beste norske spa resort og har upåklagelige fasiliteter. Men når DJ Dan setter på anlegget her får Kvitnes lite hvile. Kun en sjelden gang kommer avløserne Sting («Englisman in New York») og Sigmund Groven («vårsøg») på gjestevisitter. Men nok om det.

Denne samlinga har hatt fokus på planlegging og lett trening. Sesongen 14/15 er i gang og det er mye spennende som skal skje. Hovedmålet blir VM i Cable, Wisconsin, i januar hvor vi har vært ved to anledninger tidligere. Før den tid venter mange samlinger og treningstimer som nå skal organiseres.

Vi har i år fått med oss to nye ansikter på impulsgruppa. Disse ansiktene med tilbehør heter Nils Jostein Roaldsøy, en lystig kar fra Jæren, bosatt i Bergen samt Jon-Ivar Sandhaugo fra Vestre Slidre med fin bil og god peiling på fotball. De blir en flott tilvekst for gruppa, selv om vi for så vidt alltid vil være en litt amputert gjeng.

Av trening har det blitt rulleski, løp og sågar en tur på ski. Lørdag startet med en skitur på skaren tidlig på morgenkvisten, kl. 06.30 lokal Krødsherad-tid. Da har vi fått benyttet de nye tekstilene Bjørn Dæhlie har sydd og fingerheklet til oss. Vi er veldig fornøyde med dette og håper Dæhlie ikke legger fra seg heklepinnen, slik at vi får en vinterkolleksjon som er like bra.

Nå må dette referatet avsluttes da et par, tre, tjue halvfulle kvinnelige gjester har begått hotellkupp og totalforbyr alt annet enn å synge Vålerenga- og Strømsgodset-sanger. Som Ham-Kam-fan må dermed årene legges inn her. Tilbake til Kvitnes...

Til slutt retter vi en takk til Quality Spa og Resort Norefjell for et flott opphold med god service!

Årets landslag; Mariann V. Marthinsen, Birgit Skarstein, Eirik Bye, Håkon Olsrud, Kristian Myhre Hellerud med trener Torbjørn Broks Pettersen

Årets Impulslag - senior; Anne Karen Olsen, Marie Karlsen, Jon Ivar Sandhaugo, Nils Jostein Roaldsøy med trener Anne Ragnhild Kroken

Se flere bilder fra samlingen på våre facebook sider; Skiforbundet FH

Vil du vite mer om de ulike utøverne og deres målsettinger for kommende sesong? Se den enkelte utøvers profil