Debutanter i ilden under Paralympics

I morgen skal 4 norske utøvere debutere i Paralympiske sammenheng i langrenn

I morgen, på mandag står langdistanser på programmet for langrennsløperne.
Norge stiller med unge debutanter her, og først ute er Eirik Bye med ledsager Kristian Myhre Hellerud. De skal gå 20 km klassisk. Eirik og Kristian jobber sammen som et team, og løypene i Sochi har de prøvd ut med hell tidligere. De gikk nemlig inn til en 7. plass på samme distanse under prøvelekene i fjor.

Les også sak på nrk.no om de

Vi skulle egentlig hatt en løper til på herresiden, men dessverre så har Håkon Olsrud måttet kaste inn håndkleet på grunn av sykdom. Det er heldigvis ikke mer alvorlig enn at han vil komme sterkere tilbake senere i mesterskapet.

På kvinnesiden er det Anne Karen Olsen og Marie Karlsen som skal forsvare Norges farger på 15 km klassisk. Dette er en distanse de ikke har mest erfaring med, så de de vil nok høste mange erfaringer under morgendagens løp, litt ekstra spennende er det at dette da også går i høyden. De vil nok høste mange nyttige erfaringer under morgendagens løp.
De tar begge utfordringene og er innstilt på å gjøre sine arbeidsoppgaver på en best mulig måte og gå godt teknisk på ski.

Starttider på de norske utøverne i morgen – russisk tid;
Eirik;    11:02:00
Marie; 12:56:00
Anne Karen; 12:57:00
Husk vi her borte i Sochi ligger tre timer foran norsk tid!

Langrennspiggerne gjorde unna langdistansene i dag - og her stilte vi med to utøvere på jente siden; Mariann V. Marthisen og Birgit Skarstein.
Mariann måtte ta til takke med den "sure" 4. plassen, mens debutant Skarstein var strålende fornøyd med sin 12. plass.
Les mer om dette i egen sak på nrk.no

Fullstendige resultater finner du her