Impulslaget med årets våteste samling

Mens landslaget har nyt trening i varmere strøk har Impulslaget gjort unna en bra samling under atskillig våtere forhold

Impulslagets yngste har oppsummert samlingen;
Etter en rimelig tøff basisøkt på TIS onsdag ettermiddag ble kursen satt mot Trysil.
Etter å ha rotet i mørket fant vi hytta og fikk flyttet inn. Noen rom var trangere enn andre og overkøyene måtte tas i bruk for å få plass til all bagasjen. Kanskje en ide å ta med seg litt mindre til neste samling? Dette lærte særlig Magnus som kom med den vanlige haugen sin til noens fortvilelse.

En ting som ingen hadde vært med seg bevist var regnværet.
På torsdag slo det til med full styrke. Første økt var motbakkeintervall på rulleski. Da fikk vi virkelig smake på "Tryslikse" motbakker, men noen feiga ut og tok bilen, noe som det ble en del humoristisk rundt. Etter å ha vært ute i regnet og blitt skikkelig gjennomvåte var det godt med en varm dusj og en god lunsj, før noen tok seg en lang cowboy-strekk på ryggkulen.

Andre-økta på torsdag var også en tur på rulleski, men regnet var heldigvis ikke like intenst. Etter middag, så var det tid for avslapning noe som for Magnus ente opp med soving halve natta før han bråvåknet 01.41 - han gikk og la seg igjen.
Fredag startet med frokost, og så satt vi kursen Nybergsund der vi hadde rolig langtur på rulleski. Denne økta regnet det masse så alle ble klissvåte. Under lunsjpausen fikk Magnus og Johannes en litt ubehagelig overraskelse; de skvatt skikkelig til da plutselig lampa over senga til Johannes "sprang" så sikringen gikk.
Andreøkta ble litt oppdelt, noen løp i mens noen gjorde leksearbeid.

Middagen på fredagen var laks med poteter og grønnsaker, sistnevnte er noe som Magnus sliter litt med. Marie prøvde og "tvinge" Magnus til å spise grønnsaker, to sterke viljer som møtetes - de ble tilslutt enige om at Marie skulle lage rotpurre til Magnus hvis han ikke spiste grønnsaker til neste samling. Dette mente de øvrige kunne bli en god film.

På lørdagen var været faktisk bra. Dette var gledelig da tørkeskapet hadde godt på høygir siden vi kom.
Første økt var langtur med hurtighet på rulleski. Dette ble en meget bra økt. Vi er alle imponert over ledsager Ingrid som løp foran uten rulleski på dragene. Hun lånte bort stavene sine til Marie, da hun hadde mistet en pigg.

Lunsjpausen ble stille og rolig, folk slappet igjen av på rommene sine. Lampa til Johanes fikset av Jon Ivar med sportsteip så det ikke skulle bli flere kortslutninger. Lørdag ble avsluttet med en tøff styrkeøkt. Alle hadde kjempeinnsats og gjore seg godt fortjent til en bedre taccomiddag. Magnus imponerte med å gå langt utenfor komforsona da han tok mais på taccoen.

På søndag var vi heldige, værprofetene bommet heldigvis litt med sine spådommer.  Det skulle regne i bøtter og spann, men vi slapp unna med noe yr på nedjoggingen etter intervalløkta i  slalåmbakken.
Det smakte godt med en lunsj, før vi satte kursen hjem etter en flott samling.

Fra trenersiden kan det bare understrekes at denne samlingen har vært uttrolig bra, alle har stått på og fått det maksimale ut av hver økt. Det er en sliten gjeng som drar hjem nå. Neste gang hele denen gjengen møtes igjen er det med snø under beina. Nå er vi klar for vinteren!

Se flere bilder fra samlingen på våre facebooksider, Skiforbundet FH