Barmarksamling med trøkk

Det var med stor iver og topp motivasjon landslag og rekruttlandslag i langrenn møttes for barmarksamling i Trysil

God stemning
De losjet inn på hytte Håvi 892 for fem dager i 12-mannskollektiv. Etter en litt turbulent start, med et badekar fylt til randen av svette treningsklær, fikk Hildefysio rensket opp i gutteleiren med et kurs i kutyme, hygiene, skikk og bruk. Klærne viste seg imidlertid å være nesten rene, og kun plassert i badekaret av oppbevaringsmessige hensyn. Tilværelsen har ellers vært preget av mye latter, god mat og fin stemning i gruppa.

Topp forhold

Når sant skal sier er det trolig få andre steder som gir så fine barmarksmuligheter som Trysil på denne tiden av året. De flate strekkene og den jevne asfalten er topp for både spreke piggere og heltemodige utøvere med brukket nakke. Fjellene er farget med rødt, gult og oransje, og lukten av lyng er overveldende.

Øktene har vært mer intensive enn tidligere i år, og utøverne har gitt maks. Bortsett fra noen utøvere som har vært preget av nylig sykdom har det vært kjørt to økter om dagen. Søndag loset Broksern begge lagene gjennom styrketreningssirkel hos et lokalt hotell, og fikk pulsen opp på samtlige. Kapasiteten har definitivt fått en boost denne helgen.

Knusende seier
Siste ettermiddag i Trysil ble brukt til en vennlig konkurranse i bowling. Etter en overlegen seier til det klart beste laget (Anne Ragnhild som sterk lagleder) ble siste kveld avsluttet med smash og regjeringspartienes klarlegging av den politiske situasjonen for de kommende fire år. Alle drar hjem med klare planer om hvordan vi neste gang skal være enda bedre!!

Se flere bilder fra samlingen på våre facebooksider Skiforbundet FH