Klart for Skisprell

Vi er klare for å sette i gang Skisprell over hele landet! Et fantastisk lavterskel aktivitetstilbud for barn og unge uten startnummer der fokuset er lek, aktivitet og skiglede. Norges Skiforbunds skiklubbutviklere er klare for bistå og hjelpe nye klubber med Skisprell i vinter.

Skilisens 2023-2024

Skilisens er påkrevet for utøvere fra fylte 13 år for å kunne delta i terminfestede skirenn, og nytt lisensår starter 1. oktober.

Ny merkevare for et godt skifelleskap

I dag gikk endelig startskuddet for implementeringen av Skiforbundets nye merkevare, inkludert en ny logo og visuell profil som tar utgangspunkt i en snøkrystall, selve grunnlaget for skisportens eksistens og opprinnelse.

Samordnet rapportering 2023

Vi har samlet en del nyttig informasjon som kan være til hjelp i arbeidet rundt samordnet rapportering (medlemsregistrering) i KlubbAdmin for våre skiklubber. Fristen for NSFs klubber er 30. april.

FIS: Fluorforbud fra sesongen 2023-2024

Det internasjonale ski- og snowboardforbundet (FIS) kunngjorde i dag at fluorvoksforbudet vil være fullt implementert ved starten av den kommende vintersesongen 2023/2024. Dette gjelder alle FIS-grener.

nif-epi04, 04