Skicrossrenn Bærum

Marius Heje Mæhle fra europacuplaget med seier og annenplass, mens Marte Høie Gjefsen vant lørdagens renn.

Resultater fra helgas renn på fisski.com

Forhåndssak

Verdenscupprogrammet i skicross fortsetter med renn i Sveits, Sverige og i Frankrike i mars.
- Derfor passer det perfekt med konkurransetrening på hjemmebane til helga, og det er ikke så ofte vi får vist oss frem på hjemmbane, sier sportssjef i freestyle, Morten Skarpaas.

Det er lørdag og søndag Stabæk Alpin arrangerer skicrossrenn i Kolsåsbakken . Landslagsutøvere fra Norge, nylig tilbake fra Sotsji, vil delta sammen med europacup utøvere fra Norge og Sverige. I tillegg vil der være en ungdomsklasse, med mange lovende utøvere på startstreken.

Skicross er en av de tøffeste og mest spektakulære actionidrettene, og mange har fått opp øynene for denne spennende grenen senest i forbindelse med OL, hvor vi fikk sett tette heat med spektakulære forbikjøringer og lange hopp. Noe av dette kan oppleves i Kolsåsbakken for de som ønsker å følge en fartsfylte og spennende konkurranse live.

Finalheatene er planlagt å starte kl. 13.00 begge dager og hvor det vil være kvalifisering med enkelt starter som oppstart i forkant av dette.