Hopp til innhold

Fra venstre: Mariann Bjorøy (SpareBank 1 SR-Bank), Ole Fretheim, Vinjar Slåtten, Tevje Lie Andersen og Alvhild Tofterå Berge (SpareBank1 SR-Bank).

Ny sponsor for kulelandslaget

SpareBank 1 SR-bank går inn som ny sponsor for landslaget i kulekjøring.

SpareBank 1 SR-bank blir dermed «verdens kuleste bank» i kulemiljøet.

Foran denne sesongen ble Team Skandinavia startet opp, et felles kulesamarbeid mellom Norges Skifobund og det svenske skiforbundet. Denne uka er laget klare for en ny samling i Kaprun i Østerrike. Med seg på samlinga har de en ny toårig sponsoravtale hvor Sparebank 1 SR-Bank får eksponering på landslagsdraktene til de norske utøverne. Sparebank 1 SR-Bank har også opsjon på avtalen fram til og med OL i Sør-Korea i 2018.

Ansvarlig for kulesatsinga i freestylekomiteen, Ingvild Kvåle Bergesen, er veldig glad for at laget har fått med seg en stor aktør fra Vestlandet. 
- Freestyle og kulekjøring står og sterkt på Vestlandet. SpareBank 1 SR-bank vokser også godt, og er en god partner for landslaget, sier hun. 

Regionaldirektør Alvhild Tofterå Berge i SpareBank 1 SR-Bank er imponert over det arbeidet utøverne på landslaget legger ned for å bli best mulig. 
- Ikke bare tar de treningsarbeidet på alvor, men de studerer samtidig på høyskoler og universiteter innenfor normert tid, forteller hun.
SpareBank 1 SR-Bank er Sør- og Vestlandets ledende finanskonsern med Rogaland, Hordaland og Agder som markedsområde med mer enn 1200 ansatte. SpareBank 1 SR-Bank er også ledende innenfor mobiltelefoni, og har unge og førstegangsetablerere som prioritert målgruppe.
- Vi har ingenting i mot å være «verdens kuleste bank» for de unge. Vi ser at utøverne på  kulelandslaget er en god match når man ønsker å kommunisere med dagens ungdom, sier Tofterå Berge.

Vinjar Slåtten har vært den beste norske mannlige utøveren de siste årene. Han ser frem til at de økonomiske rammene rundt laget blir styrket.
- SpareBank 1 SR-bank satser målrettet på unge i studie- og etableringsfasen. Jeg ser at kulelandslaget kan være med på å gi banken drahjelp i arbeidet med få kommunisert sine produkter ut i markedet. På den sportslige siden er det en trygghet i å vita at laget har ressurser til å trene på samme nivå som andre landslag., og avtalen vil bidra godt til dette, sier Slåtten.