Spennende WC-finale i Sveits

Til helgen er det verdenscupavslutning i slopestyle i Silvaplana. Her stiller flere sterke norske utøvere, blant annet to som ligger helt i teten med tanke på sammenlagtkula.

Fredag starter sesongens siste verdenscuprunde i slopestyle med kvalifiseringer. Lørdag er det finaler for både kvinner og herrer, og Norge stiller med flere sterke utøvere.

Disse er tatt ut:
Tiril Sjåstad Christiansen, Geilo IL
Johanne Killi, Dombås IL

Øystein Bråthen, Torpo IL
Felix Stridsberg Usterud, Bærum Skiklubb
Klaus Finne, Voss IL
Johan Berg, Heming IL
Birk Ruud, Bærum Skiklubb
Christian Nummedal, Hakadal IL

Etter en fantastisk sesong så langt, med blant annet et svært sterkt X Games på hjemmebane, stiller det norske laget med selvtillit foran WC-finalen.

- Vi har tidligere gjort det meget bra i World Cup-avslutningen i Sveits. Arrangøren har de to siste årene produsert meget gode elementer i slopestyle'n, og vi ser ut i fra tegningene på årets versjon at den blir minst like kreativ og god. Både Tiril og Øystein ligger helt i teten til å vinne sammenlagtkula for årets World Cup, og vi er veldig spente på troppen generelt foran konkurransen i Sveits, sier sportssjef Christopher Frankum.

Finalene sendes på NRK2, lørdag 5.3 kl.15.45!

NSF - Nor Freeski