Tiril vant sesongåpninga

Tiril Sjåstad Christiansen vant verdenscupåninga, mens Øystein Bråten tok en knallsterk annenplass.

Arrangørenes nettsider med resultater

28. august: Tiril vant sesongåpninga, mens Øystein Bråten tok en knallsterk annenplass.

25. august:  Johan Berg vant formiddagens kvalifisering i big air på New Zealand. Seks utøvere fra hvert heat kvalifiserte seg for finalen. Alle jentene går rett til finale. Berg blir dermed eneste av gutta i søndagens finale.

Norges Skiforbund sender seks utøvere til verdenscupstarten på New Zealand denne uka. Johan Berg vant tirsdagens kvalifisering i big air.
Det er verdenscupstart i slopestyle og AFP-renn i big air til helga. Det er kvalifisering i big air allerede tirsdag, mens det er kvalifisering i slopestyle torsdag. Lørdag og søndag er det henholdsvis finaler i både slopestyle og big air på New Zealand. Norges Skiforbund sender sine beste utøvere til de prestisjefylte rennene «down under».

Sportssjef Christopher Frankum er spent på hva utøverne kan prestere i sesongåpninga.
- Det er alltid veldig spennende å se hvordan utøverne gjør det i denne konkurransen som går såpass tidlig på sesongen. Det gir ofte en god pekepinn på hvordan utøverne ligger an, og hvor bra utøverne har jobbet gjennom sommeren. Laget har hatt en god treningscamp i Australia siden 5. august, og kjøringen ser god ut, sier Frankum.

Tiril under trening.

Tiril Sjåstad Christiansen gleder seg til sesongstarten.
- Jeg er også veldig spent. Det er en slopestyle som har en del valgmuligheter i rail partiet øverst, før det går over i en hopplinje som ser veldig fin ut og med god flyt, sier Sjåstad Christiansen.

Følgende norske utøvere starter:
Tiril Sjåstad Christiansen, Geilo
Johanne Killi, Dombås