Toppolitiker åpnet Superpipen i Wyller på Snowboard!

Oslos tidligere OL-byråd, nå Kulturbyråd Hallstein Bjercke sto i spissen for åpningen av Superpipen i Wyller tirsdag kveld.

Foto: Snowboardforbundet / Preben Stene Larsen

Rett etter «snorklippingen» kastet han seg ut i pipen på snowboard, sammen med Snowboardlegenden Terje Håkonsen.

I regn og sludd krydde det av utøvere i alle aldre, og det var spesielt gledelig å se småtasser under 10 år som frydet seg i pipen.

FK- medlem Mikkel Berg uttrykte; jeg tror det etterhvert kommer til kry av folk i pipen, når kjørerne oppdager at det er en enestående leke- og treningsarena for Freeski og Snowboard på alle nivåer.

FK-leder Håkon Wibstad var imponert over å se et så flott og spektakulært idrettsanlegg i drift , og understreket hvor viktig det er å komme i gang med  byggingen av Wyller som en nasjonal arena for Snowboard og Freestyle i Norge med sin sentrale beliggenhet i det største brukerområde  og nær Holmenkollen, og som dermed bidrar til å styrke Oslo som verdens vinter hovedstad.

Generalsekretær Lisa Watson og sportssjef Thomas Harstad  fra Snowboardforbundet ga sin tilslutning til dette.

Kristin Lemme fra Lillehammer 2016 og Roald Albrigtsen fra arrangørklubben Heming Adrenalin var også tilstede for å markere at Halpipeøvelsen under Ungdoms-OL i 2016 skal arrangeres i Wyller. Det er et stort tilskudd til Oslo og som kommer til å bli et spektakulært arrangement der utøvere fra hele verden stiller, og der enkelte av dem forventes å sveve mer enn 12 meter i luften og sette sine store rotasjoner i alle retninger.

Skiforbundet, Snowboardforbundet, Lillehammer 2016, Oslo Vinterpark og IL Heming benyttet anledningen til å rette en stor takk til Oslo Kommune som har sikret åpningen og driften av Superpipen gjennom en enstemmig og tverrpolitisk budsjettvedtak i kommunen. Kommunen viser virkelig at den er på lag med ungdommen.

NSF - Nor Freeski