Tiril Sjåstad Christiansen

Hvem er Norges beste trenerforbilde?

For fjerde år på rad jakter idretts-Norge på årets beste trenerforbilde. Ambassadør Tiril Sjåstad Christiansen mener en god trener er med på oppturene og nedturene.

Kåringen hyller trenere over hele landet og setter fokus på den viktige rollen de har som forbilder for våre unge idrettsutøvere. De aller beste trenerne ser om utøverne trives og vet at de selv blir sett på som rollemodeller. For mange barn og unge er idretten et verdifullt fristed.

Tiril Sjåstad Christiansen er en av ambassadørene for kåringen og hyller innsatsen som legges ned av ildsjeler i klubber landet rundt:

-Det viktigste en trener har lært meg er at jeg aldri skal gi opp. Uansett hvor mange ganger jeg faller, må jeg reise meg opp og prøve på nytt. Det er viktig å ha en trener som tar godt vare på deg og støtter deg både når det går bra og når det går dårlig.

http://www.trenerforbilde.no/ kan utøverne frem til 22. september selv nominere sin trener, uansett alder og idrett. Vinneren kåres 28. september. Foruten heder og ære vil premien være en treningsøkt med en av kampanjens flotte ambassadører.

Sjåstad Christiansen stiller på lag med flere av landets største idrettsprofiler. Cecilia Brækhus, Morten Gamst Pedersen, Karoline Dyhre Breivang, Alexandra Kakurina, Magnus Moan, Sarah Louise Rung og Ingrid Kristiansen er alle ambassadører for kampanjen. Og med Frode Kyvåg som juryformann, er kåringen sikret en verdig vinner!

- Hvert år blir vi utrolig inspirerte når nominasjoner strømmer inn fra barn og unge. Det er tydelig at treneren har en unik posisjon i unge utøveres liv. Vi håper at vi også i år får inn mange flotte historier om disse hverdagsheltene, sier daglig leder i AV-OG-TIL Kari Randen.

Sammen med alkovettorganisasjonen AV-OG-TIL jobber Norges Svømmeforbund, Norges Danseforbund, Norges Fotballforbund, Norges Håndballforbund og Norges Kampsportforbund for at idretten skal være en trygg og alkoholfri arena for barn og unge. Kåringen av Norges beste trenerforbilde er en del av konseptet Se & bli sett http://seogblisett.no/ hvor målsetningen er å bevisstgjøre trenere og ledere på den viktige rollen de har som forbilder.

NSF - Nor Freeski