Årslisens sesongen 2013-2014 (Norges Skiforbund)

Årslisens sesongen 2016-2017

Viktige endringer rundt årslisensen fra 2013/2014. Årslisensen gjelder fra 1. oktober 2013 til 30. september 2014.

Kun en type forsikring for alpinister og utøvere innenfor freestyledisiplinene. Alle som har hatt årslisens sist sesong har fått tilsendt e-post om årslisensen for kommende sesong. Når ny sesong for skilisensen er aktivisert i Sportsadmin normalt ultimo september hvert år, ligger all betalingsinformasjon for den enkelte utøver i Min idrett, www.minidrett.no. Der kan de logge seg inn med sitt brukernavn og passord. Det kan betales online eller via KID.

All informasjon om årslisensen ligger på våre nettsider www.skilisens.no.

Engangslisens

NSF har også gjort en del endringer på årslisensene. Her følger dette:

grunn utvidet grunn utvidet
  pris sesongen   2012/2013 ny pris
Langrenn 250 690 290 750
Hopp/kombinert 450 1490 450 1300
Randonee 430 1370 350 800
Alpint 620 1910 bortgår 1400
Freestyle 430 1370 bortgår 1400
Telemark 430 1370 430 1000

Som oversikten viser, er det bare et valg for alpint og freestyle. Dette er en vurdering som er gjort med aktuelle grener på bakgrunn av «skadebildet». Utvidet årslisens har høyere dekninger til blant andre kirurgiske inngrep, samt tredagers behandlingsgaranti.  Dekningene for kirurgiske inngrep har ytterligere blitt øket for denne sesongen fra 50- til 100 000 kroner.

Vi ønsker å legge best mulig til rette for utøverne våre i en typisk skadesituasjon, og at utøvere får en rask, effektiv og bra medisinsk oppfølging. Det er derfor kun en type forsikring som gjelder for alpinister og utøvere innenfor freestyledisiplinene. Men utøverne er mye bedre dekket med denne nye utvidede årslisensen, og vi ser kun positivt ved en sånn endring, Utøverne får nå en bedre dekning til de typisk alvorlige skadene som vanligst oppstår i våre idretter. Det er viktig for oss at dette er ivaretatt når uhellet først er ute, sier sportssjefene Claus Johan Ryste, Christopher Frankum og Martin Gjøra.

NSF - Nor Freeski