Fotballkretsen og Skikretsen inngår ny samarbeidsavtale

Vi er glade for at vi kan presentere Norway Royal Salmon Finnmark og Grieg Seafood Finnmark som nye samarbeidspartnere inn mot Team Finnmark fotball og langrenn

Litt om prosjektet som startet i 2007.

Team Finnmark har eksistert i 6 år med FEFO som sponsor.
FEFO ønsker nå en endret profil og fratrer som hovedsponsor. Sportslig har Team Finnmark vært en suksess.
Uten økonomisk støtte fra FEFO hadde det ikke vært mulig å gjennomføre det Team Finnmark har gjort. Takk!

Hvorfor fotball og langrenn

Fotball er kanskje den idrett som drives over alt og som flest driver med. Langrenn er på mange måter nasjonalsporten. Begge idrettene står sterkt i Finnmark og kan vise til resultater på høyt nivå. Begge idrettene er opptatt av kunnskapsbasert utvikling og spredning. De to idrettene representerer også «Finnmark» som årstidenes fylke.

Basis for Team Finnmark

Team Finnmark skal være forsknings- og kunnskapsbasert. Team Finnmark skal bidra til at kunnskap og holdninger skal spres ut til klubber og lag i fylket. Kompetanseflyt vil være et stikkord.

Mål for Team Finnmark

Team Finnmark skal skape gode, robuste og varige treningsmiljø. Team Finnmark skal også bidra til at ekstra talentfulle ungdommer får hjelp til å ta det neste steget.

Hva vil dette bety på sikt for våre klubber og talentfulle utøvere?

Vi er godt i gang med vår jobb med kvalitetsklubb, der jobber mange klubber med å kvalitetssikre treningsmiljøene i klubbene for unge utøvere i Finnmark. Gjennom Team Finnmark og den nye avtalen så vil vi få mulighet til å samle utøvere til et par ekstra samlinger og gi de ekstra oppfølging i hverdagen sammen med klubb og klubbtrenere.

Og vi har som mål sammen med våre nye samarbeidspartnere å videreutvikle prosjektet fra 1.1.2017. Dette er noe vi ser frem til med spenning.

Vi gleder oss og ser frem til et godt samarbeid med Fotballkretsen og våre nye samarbeidspartnere Norway Royal Salmon Finnmark og Grieg Seafood Finnmark.

Postadresse: Finnmark Skikrets, Postboks 194, 9711 Lakselv. Besøksadresse: Idr.hus, Torgsenteret, Lakselv