Ungdomsstafetten sommer på Bislett 9. juni

9. juni er det Ungdomsstafett på rulleski for 2001-2002 årgangen på Bislett. Dette vil foregå før Bislett games. Buskerud stiller med to lag.

INFO FRA LANGRENNSKOMITEEN V/HOVEDLEDER GJERMUND RØNNING:

Hei, og gratulerer med plass på de to sterke lagene fra Buskerud Skikrets. Gratulerer også til reservene. Se nedenstående uttak. Nedenfor følger siste oppdaterte informasjon mottatt fra Oslo skikrets i anledning Ungdomsstafetten 9. juni.

Arve Melling er lagleder for lag 1 og Gjermund Rønning er lagleder for lag 2. Vi møtes på Lille Bislett (krysset Bislett gata/Sofiesgate) kl 15.45. Husk rulleskistaver og hjelm.

Mvh Gjermund Rønning, 95 86 46 70, Gjermund.Ronning@midtnett.no

Velkommen til US sommer på Under Exon Bislet games 9. juni

Det er 6 kretser som stiller, 2 lag fra hver krets. Tror dette kan bli en flott kveld på Bislett. En spennende rulleskikonkurranse og deretter et friidrettsteve med verdens beste friidrettsutøvere.

Ankomst stadion 15:45 – senest 16:00

• ·         Vi møtes på Lekeplassen Lille Bislett krysset Bislett gata/Sofiesgate. Her blir det satt opp et telt som er lett å finne.  Det blir kort briefing, en matbit og utdeling av startnummer, T-skjorter og gratisbilletter til lagene. Startnummer blir da «adgangsbevis» i inngangen til konkurransen.
  • ·         Kl. 16.45; Ca. 1 time før start går deltagere og en lagleder pr lag til inngang i Sofiesgate midt på stadion som er merket: «Guest of Honour» derfra blir dere før ned til banen hvor det er satt av to store garderober, en for jentene og en for gutta. Det er ikke mulig å varme opp på stadion. Oppvarming skjer i gatene eller st. Haug parken. Startnummer må medbringes ut på oppvarming slik at dere kommer inn igjen på stadion.
  • ·         Det blir to semifinaleheat A og B. Heat A må være klar med ski på og til utmarsj 17:45 - start 17:50  og heat B 17:55 - start 18:00. Dere blir ført ut på banen midt på oppløpssiden. 1. etappe blir ført til høyre til start og resterende til venstre til vekslingsfeltet. For 1. etappe er startprosedyren «ON YOUR MARKS» da ruller dere fram slik at skotuppen ikke tangerer startlinjen. Så startskudd. For øvrige etapper er vekslingen innenfor et 20 meter vekslingsfelt og godkjent veksling er berøring av den dere veksler med.
  • ·         Etter at heatet er ferdig går du tilbake samme vei du kom ut på banen og inn i garderoben. Hvilke lag som går til finale blir kunngjort raskt etter at heat B er i mål. De som ikke når finalen, skal skifte og forlate garderoben så fort som mulig samme vei dere kom inn på stadion, for så å finne plassene på tribunen.
  • ·         Finalelagene oppholder seg i garderobene fram til finalen. Klare til utmarsj 19:00 - start 19:10. Etter endt stafett blir vinnerlaget ført fram til premieutdeling. Øvrige lag forlater banen så fort som mulig.  Etter skift forlater dere stadion samme vei dere kom inn og finner plassene deres på tribunen.

Det er tilgjengelig Kylling-wraps og vann til alle deltagere i garderobene.

Kjøp biletter, se US sommer og årets flotteste idrettsarrangemnt.

Det er avgjørende for at vi skal få fortsette med denne spennende stafetten kommende år, at vi  verver  publikum. Vi anmoder alle kretsene, klubbene å motivere for å kjøpe billetter!!

Deltakere + 2 trenere får utdelt gratisbillett. Hvert lag får tilgang til rabatterte billetter.

Nå har vi ordnet det slik at alle langrennsklubbene i de 6 skikretsene ; Østfold, Akershus, Oppland, Buskerud,  Telemark og Vestfold og Oslo som deltar på rulleski Ungdomsstafetten Sommer under  Bislett games får kjøpe rabatterte billetter. (250,- for voksen og 150,- barn)

Men det kan bli fullt dersom «alle»kjøper, defor hiv dere rundt.

Kjøp via linken under, du får mail med billett som må tas med til Bislett.

Langrennsfolket sitter på Store Stå.

Inntil denne tid, følg med på Facebook og legg ut bilder, rapporter, forberedelsene

Sjekk face: https://www.facebook.com/ungdomsstafetten/

eller nyhetsside for info: http://www.skiforbundet.no/oslo/nyhetsarkiv/2016/5/ungdomsstafetten-sommer/

Følg ungdomsstafetten på Oslo Skikrets sine sider.

Langrennskomiteen i Buskerud Skikrets har tatt ut følgende løpere på bakgrunn av resultater i sprintrenn:

UTTAK AV LØPERE TLL UNGDOMSSTAFETTEN RULLESKI, OSLO 9. JUNI 2016

Finale: Bislett. Distanse: 400 m