Info og innkvartering HL, NM og Norgescup langrenn 2015/2016

Her finner du renninformasjon og innkvartering til sesongens ulike NM, Hovedlandsrenn, NC-renn jr./sen. samt Ungdomsstafetten i langrenn.

- Se renninfoskjema med bestillingsfrister(Oppdatert 1. mars 2016)

Samme opplegg som ved tidligere års mesterskap, Hovedlandsrenn og Statoil Norgescup-renn, vil også bli benyttet kommende skisesong:

1. Buskerud Skikrets v/langrennskomiteen reserverer et stipulert antall overnattingsplasser på aktuelle steder i.f.m. de ulike mesterskap, Hovedlandsrenn og Statoil Norgescuprenn. Det er reservert plasser samlet for hele kretsen (løpere, støtteapparat, klubbledere, foreldre) for å oppnå gunstige priser samt den positive effekten ved å kunne bo samlet som krets. Bestillingsfrister, avbestillingsfrister og betingelser settes av det enkelte overnattingssted.

2. Der det er hotellovernatting, bestiller klubbene selv direkte til overnattingsstedet med henvisning til skikretsens bestilling/bookingreferanse innen avtalte frister. Etter fristen strykes automatisk ledige rom/plasser. NB! Kun samlet klubbvis bestilling til hotellene. Eventuelle endringer i bestillingen og avtaler om betalingsmåte samt avbestillingsfrister, må hver klubb ta direkte med overnattingsstedet. Pass på avbestillingsfristene. Merk at alle bestillinger er bindende og må betales i sin helhet dersom avbestillingsfrist er overskredet. Ved forfall, må løper/leder benytte seg av egen reiseforsikring i forhold til eventuell refusjon.

3. På hoteller skjer oppgjør direkte mellom overnattingsstedet og klubb/utøver ved avreise eller etter avtale med hotellet.

4. Alle former for reiser og interntransport bestilles av hver enkelt klubb/utøver.

5. Smøreboder: Buskerud Skikrets bestiller smøreboder for Buskerud sine løpere, se renninfoskjema.

Andel av skikretsens utgifter til hovedleder/støtteapparat samt smøreboder, viderefaktureres  klubbene med andel pr. løper (kr. 150,- pr. løper pr start)

Her er arbeidsbeskrivelse for hovedleder langrenn.