Jentesamling freeski på Geilo

Her er rapport fra en sosial og inspirerende jentesamling freeski på Geilo 10. - 13. desember.

Jentesamling – freeski

Torsdag kveld til søndag ettermiddag ble det holdt en jenterekrutteringsamling gjennom Hidden Skills og Buskerud Skikrets. Det var totalt 25 deltagere, to voksne og to trenere med på samlingen. Vi hadde mange nye og yngre jenter med, noe som var veldig moro! Med som tenere var Marina Johansen fra NTG - Lillehammer og Anne Jorunn Tysseland.

Alle de tilreisende jentene var fordelt på tre leiligheter i Havsdalsgrenda. Det gav rom for å ha det sosialt moro sammen og bli godt kjent utenfor bakken.

Vi startet morgenen med frokost på Havsdalskroa før vi hadde tøying og oppvarming til bakken. Siden var det bare å traske bort i fjellparken, like ved hyttene. Parken var tilpasset alle nivå, med 4 ulike hopp, masse rails og bokser. Vi brukte mye tid på å haike rails og bokser, for å lære oss nye triks. Veldig moro å se så mange ivrige og flinke jenter i alle aldere. I bakken ble det et inkluderende og motiverende miljø etterhvert som jentene ble bedre og bedre kjent.

På fredag kveld hadde vi en skadeforebyggende treningsøkt i gymsalen med fokus på å ha det sosialt sammen. På Lørdag ettermiddag hadde vi Geilohallen for oss selv, hvor vi satte opp airtrack, trampoline, matter og koordinasjonsutfordringer. Her hadde vi det veldig moro.

Samlingen ble helt klart en suksess! Ønsket var å rekruttere og skape et miljø med fokus på mestring og utvikling samt bygge nye vennskaper. Det var veldig moro å se jentenes utvikling og skiglede gjennom helgen, samholdet og hvor flinke de var til å støtte hverandre.

Anne Jorunn Tysseland