Sommermesterskap og samling kombinert

Helgen 19. -20. september ble Kombinertkomiteens årlige samling (KK-samlingen) arrangert på Lillehammer. Buskerudløperne oppnådde flotte resultater.

Helgen 19.- 20. september ble Kombinertkomiteens årlige samling (KK-samlingen) arrangert på Lillehammer. Tradisjonen tro var det supersprint i Lillehammer sentrum lørdag formiddag med mye publikum i gatene. Søndag var det sommermesterskapet med hopp i Lysgårdsbakken K-123, og påfølgende rulleskirenn over 10 km på Birkebeineren skistadion. Leif Torbjørn Næsvold leverte en meget god konkurranse der han gikk seg inn til 16. plass, etter hopp på 127 meter etterfulgt av imponerende langrenn i et sterkt startfelt.  Han ble med dette beste juniorlandslagsløper.

Sommermester ble Håvard Klemetsen foran Jan Schmid og Mikko Kokslien. Link til Skiforbundets artikkel og resultater

For de aldersbestemte klassene var det lørdag kombinert hopprenn Raufoss. Dette dannet grunnlaget for det kombinerte rulleskirennet sammen men seniorene på Birkebeineren skistadion søndag. KIFs lovende kombinertløper Sander Kolberg leverte en god konkurranse og sikret seg en flott pallplass i RCB. Resultater

Neste kombitreff for aldersbestemt er snøsamling på Nordseter 6.-8. november  og her ønsker vi alle buskerudløpere velkommen, uavhengig av ambisjonsnivå. Bli med å ha det gøy på ski! Meld dere på selv gjennom linken over, og/eller ta kontakt med Gunnar Næsvold dersom du har spørsmål. Påmeldingsfrist er 10. oktober.